Gå til innhold

Jobber du med psykisk helsevern. ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Står fast med en eksamensoppgave her...

 

Planlegging av hjemreise. Bruker har behov for oppfølging fra kommune og tilrettelegging av jobbsituasjon.

 

Spørsmålet er? Hvordan ivareta brukermedvirkning slik at opplevelse av kontroll over livssituasjon sees i sammenheng med tilbudet han mottar.

 

Ikke lett når jeg aldrig har satt mine ben i dette fagfeltet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør jeg!

Jobber faktisk konkret med planlegging av utskrivelse av pasienter!

 

Kortfattet ville jeg fokusert på:

- å alltid ta med pasienten i planleggingen

- utarbeidelse av individuell plan

- samarbeidsmøte med oppfølgende instanser før utskrivelse

- oppfordre hjelpeapparatet til å fortsette med samarbeidsmøter/ansvarsgruppemøter der alle involverte (også pasienten) er med å evaluerer og planlegger tiltak videre

 

Hmm.. det jeg kom på i farta... Si ifra om det er mer jeg kan hjelpe til med.

Skrevet

Det er jo det jeg har begynt på.

pluss brukermedvirkning.

de som ivaretar dette er eks NAV, kommunen, lover og koordinator i kommune og institusjon.

 

Hva planlegger dere da? jobb (tid,sted)?

Oppfølgende instanser er evt NAV og de nevnt over.?

Og samtykkekompetanse, taushetsplikt utenfor tverrfaglig team så sant bruker ikke er under tvangs§??

Ja dette går veldig bra føler jeg.

 

Tuuusen takk...

Skrevet

Å så var det spysjuk å bihulebetennelse...

Feber og paracet. UVI... hmmm! denne EKSAMEN.

Ringt lege for evt sykemeld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...