Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Si at man får time for abort førstkommende mandag og ikke møter opp (er da 10 uker på vei....) Møter ikke opp fordi man er litt tvilende. Bestemmer seg så tre dager senere for at man vil gjennomføre aborten allikevel, er da legen/sykehuset samarbeidsvillig eller har du halveis mistet sjangsen din da? reformulerer: vil det være vanskelig å få ny time til abort, eller vil det gå helt smertefritt og lett for seg?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Uten å vite 100% så vil jeg nok tro at du vil få en ny sjanse, men at du da er nødt til å snakke med en psykolog eller liknende først muligens (fordi du tviler). Selvfølgelig kommer det jo an på om sykehuset har kapasitet til å ta deg inn igjen da! Men du, hvis du tviler...snakk med noen profesjonelle før du bestemmer deg uansett. Finnes ikke noe verre enn å angre på at du tok abort. Har vært gjennom det selv.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Vet faktisk ikke, men jeg tror ikke det blir noe problem, mange som er veldig forståelsesfulle osv så de skjønner nok hvordan du har det... du får ringe i morgen å høre... Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Jeg tok abort i fjor. Var inne for å se hvor langt jeg var å vei. Var da 8+3. Fikk time til abort uken etter. Jeg skjønte det slik at jeg måtte ta medikamentell abort. Jeg leste litt om det og fant fort ut at det ville jeg ikke klare å gå gjennom. Møtte ikke opp den mandagen uken etter. Jeg ringte til de tirsdag og spurte om det ikke var mulighet for kirurgisk abort. Det var det såklart. Da fikk jeg komme inn dagen etter. De var veldig forståelsesfulle. (Dette var i Bergen) De spurte også om abortdatoen passet. De ville ikke utføre aborten på en dato som kanskje betydde noe spesielt for meg. Eks bursdag, bryllupsdag osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå