Kåre Moradi Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 kan jeg søke på og eventulet motta fler enn ett legat/stipend om det skulle bli aktuelt? selv om det vil si at mine utgifter ville bli dekket mer enn en gang?
Gjest -<<- Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Det kommer an på premissene for hvert legat/stipend, det. Men de fleste har en klausul om at du ikke skal motta støtte til samme formål fra andre, f.eks vil studenter i Nederland kunne få problemer med den norske lånekassen dersom de tar i mot tilbudet fra den nederlandske stat om gratis kollektivtransport mens man er student i landet.
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 selvfølgelig kan du søke på flere. Er det samme styre på legatene, vil du sikkert ikke få på fler enn ett, men det er jo tvilsomt. Så du kan nok "dessverre" ende opp med mer penger enn du trenger ja.
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 uff dette er det tredje innlegget ikveld jeg svarer på som jeg egentlig ikke har peiling på.
Kåre Moradi Skrevet 30. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2008 Tror du har rett repsils, ser jo etter litt googling at man blir oppfordret til å søke på alle som passer, så da kan man jo risikere litt attpå. Ikke for det, etter et år med 6000 kr +barnetrygd per måned synes jeg nesten jeg hadde fortjent litt kompensasjon for høyere studier (for jobb er jeg ikke garantert med det første jeg er ferdig:-s) Barn kom litt brått på, men "alle" sa det var så gode ordninger at det ikke gjorde noe å være student. Men lån og stipend som vanlig er jo ikke akkurat noe å meske seg over når man skal betale barnehage i tillegg, så jeg lurer på hva "alle" mente? Forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå