Mamma snart :) Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Jeg er 9 uker idag og legen min har skrevet i helsekortet mitt at jeg er 11 uker på vei fordi hun ikke gadd å regne ut terminen fordi jeg hadde lang syklus. Vet 110 % sikker at jeg ikke er mer enn 9 uker fordi jeg hadde en tidlig ul for noen dager siden og da sa gynekoligen at jeg hadde rett på dagen. kan jeg da riskikere å bli innkalt til ordinær Ul for tidlig slik at jeg ikke får sett kjønnet? legen min sa at de ville sette tilbake terminen min ved den ordinære UL. Har noen sett kjønnet i uke 17? eller er det alt for tidlig? kan jeg ringe ullevål når jeg får innkallelse å spørre om jeg kan få den en uke senere eventuelt? mange spørsmål tusen takk på forhånd.
Linerla Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Skal i uke 18+0. Har aldri spurt om kjønnet, så jeg vet desverre ikke.
Baby<3 Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 legen mi sa at den mest normale tiden å få en ordinær ul på er mellom uke 17 og 19 og da skal man kunne se kjønnet... men det er jo bare å ringe for å være helt sikker =)
Snuppisa Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Det samme skjedde med meg i mitt forrige svangerskap. Jeg har 38 dagers syklus, og det ble det ikke tatt høyde for da foreløpig termindato ble satt. Det medførte at jeg fikk ultralyd litt for tidlig. Jeg ble satt 11 dager bakover på UL, dvs at jeg bare var 16+3 på UL. De sa de trodde det var ei jente, men at det egentlig var litt vanskelig å se siden det var så tidlig. Vi tok derfor en ekstra UL senere, og det viste seg å være ei jente. I dette svangerskapet har jeg ny fastlege, og jeg vurderte å lyve om når første dag i min siste mens, men endte opp med å si sannheten. Jeg ba henne likevel sette opp en dato 11 dager senere ettersom jeg har 38 dagers syklus, og jeg fortalte hva som hadde skjedd forrige gang (jeg tok også eggløsningstester denne gangen). Hun etterkom ønsket mitt uten problemer. Jeg hadde ringt til sykehuset og bedt om en ny dato hvis du får så tidlig som jeg hadde sist. Kanskje du bør si at du er bortreist på tidspunktet du har fått tildelt, det er ikke sikkert de syns grunnen din er god nok (at du gjerne vil se kjønnet. De andre tingene ser nemlig greit uansett:-)).
baby nr.3 i magen :) Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 jeg var i uke 17 i mitt forge svangerskap..og da kunne dem se kjønnet:) tror det hele kommer ann på hvordan fosteret ligger... Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå