Gå til innhold

Kvalmen endelig gått over, MEN er helt energiløs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kommet til uke 18, har spydd i 10 uker i strekk, nå har endelig spyingen og kvalmen gitt seg, MEN har fortsatt en stor plage.. Energien min er fortsatt helt borte.. blir helt gåen av ingenting, og når jeg blir litt sliten blir jeg kvalm.. og jeg er bare hjemme fordi jeg nesten nektet inn på sykehus, og under tvil fra legen var dette greit.. så blir jeg dårlig igjen nå så kommer jeg til å bli innlagt..

Har prøvd flere gang å komme tilbake til jobb, og hver gang jeg blir litt stresset, spyr jeg igjen.. så dette er jeg kjempenervøs for.. Men kvir meg jo også for å gå tilbake til legen å spørre om videre sykemelding, for nå er jeg jo egentlig ikke syk lengre, siden jeg ikke spyr lengre, men hva annet skal jeg gjøre da???

Noen andre som er i samme situasjon????

Jeg føler at legen min ikke tar meg helt seriøst når jeg prøver å legge frem dette, og når jeg prøver å fortelle om at jeg er veldig nervøs osv for baby'n, sier legen at dette er ingenting å tenke ¨på for baby'n som regel tar d den trenger osv.. men det beroligere ikke meg.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har heldigvis ikke vært like plaget som deg, men etter at kvalmen ga seg så var jeg også helt utmattet.. Hadde ikke energi i det hele tatt!! Da jobbet jeg 50% altså fire timer om dagen og var helt ferdig når jeg kom hjem fra jobb, nå er jeg i uke 22 og føler meg MYE bedre så jeg jobber 100% igjen..

Skrevet

Jeg har vært kjempedårlig fra uke 4 og frem til for noen uker siden.

Har det på samme måte som deg, blir kvalm og dårlig hvis jeg ikke får nok ro, søvn eller hvile. Har 0 energi, har ikke møtt folk nesten på 14 uker, har vært innlagt 6 ganger.

Var hos legen min i dag og ble videre sykemeldt, er ikke verd å begynne å jobbe og styre for tidlig, det takler kroppen heller dårlig sa han. Det er slitsomt det vi har vært igjennom og kroppen trenger tid på å komme seg til hektene igjen.

Synes du bør være sykemeldt en stund til for å komme deg ovenpå.

Jeg er 18+0 i dag og vært sykemeldt siden uke 4.

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjenn!! Er i uke 27 nå - var kvalm og dårlig frem til ca uke 20 . Nå går det som regel greit, men må ta det veldig med ro på morgenen ellers blir jeg kvalm og kaster opp igjenn. Har også utrolig liten energi - noen ganger må jeg ta meg skikkelig i nakken for ikke bare å ligge på sofaen.

Har vært sykemeldt nesten hele tiden , men har nå gått over til å jobbe 3 dager i uka og kunn 5 timer pr, dag. Begynner aldri på jobb før kl 11. Du skal lytte til kroppen din - den sier ifra når den trenger ro og hvile. Jeg har ingen dårlig samvittighet for å si ifra til jobb, venner og familie at nå har jeg nok med meg selv - det er litt av en jobb kroppene våre gjør ved å lage et nytt menneske!!!!!!

Det er nok riktig at babyen tar til seg det den trenger, for jeg har gått ned i vekt på hver kontroll, men babyen vokser og trives og er utrolig aktiv. Håper formen din bedrer seg snart. Lykke til! KLEM fra meg

Skrevet

Tusen takk for svar :) Veldig godt å høre at det er flere som har det som meg.. Jeg merker også veldig godt hvis jeg stresser pittelitt iløpet av dagen, eller bare står opp for brått om morgenen, så blir jeg kvalm og da er det bare å springe på do med en gang..

kjenner det spenner seg i magen når jeg tenker på å begynne på arbeid igjen, fordi jeg var også spyfri et par dager sist gang så begynte jeg på jobb i 50% igjen, og da ble alt for mye for kroppen min tydeligvis å jeg begynte å kaste opp igjen..

Skal bestille legetime imorgen, så får jeg diskutere dette med legen min.. men føler at hun ikke skjønner meg.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...