Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg spør dere her på 3. trimester. Jeg er 27+3, og har opplevd et par dager at det er en våt flekk i trusa når jeg spesielt har på meg en litt trang ola-bukse. Når jeg går med andre bukser har jeg ikke registrert noe. Jeg kan ikke se om det er helt blankt, eller om det kan være utflod.

Er det noen som har noen tanker eller erfaringer rundt dette?

Er redd for at det er fostervann, og da bør jeg vel kontakte sykehuset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er veldig bekymret kan du jo ringe på føden å spørre de, eller bestille deg en time til jordmor/lege..

Tror ikke du trenger å bekymre deg siden det ikke renner hele tiden, men kjekt å få sjekket da..

Men meget sansynlig at det bare er utflod, og det vil det bli litt av nærmere termin..

Greit svar eller?

Lykke til

Skrevet

Her er en link til et svar jeg har gitt tidligere:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/138724022

I ettertid har jeg vært på sjekk ang lite liv. Det var godt med fostervann og livmorhalsen var helt lukket, selv om jeg nå har hatt denne utfloden sammenhengende i 14 dager :)

Men husk å altid følge magefølelsen :)

Skrevet

Er du usikker ta kontakt med føden for en sjekk. Har gjort dette i dag, pga usikkerhet om jeg har fostervannlekasje, eller om det bare er økt mengde utflod. Sistnevnte er vanlig i svangerskapet, og det forandrer visst både farge og konsistens sånn på slutten. Det er ihvertfall min erfaring. Men, alltid greit med en sjekk. Ta på deg et bind eller truseinnlegg, og ta det med til føden.

Bedre å sjekke en gang for mye eller for lite, pga infeksjonsfare for babyen hvis det er gått hull på fosterhinnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...