Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Vi fikk en liten jente for noen uker siden, Og sambo er på alle måter en fantastisk pappa! Han hjelper til med det meste, tar henne med en gang han kommer fra jobb osv... kan ikke klage på noe når han er våken, men når han sover er det verre... Han våkner ikke, uansett... I natt var jeg f.eks på do da hun våknet, lå ved siden av han i sengen og hylte.... tok sikkert et parr min før jeg fikk kommet meg ut derifra, og der lå sambo og sov! Dette er ikke første gangen... og jeg har klikket midt på natten, vekket han og vert forbanna... Nå skjønner jeg jo at jeg ikke kan være sur, for han mener det jo virkelig ikke. Når jeg har vekt han, og blitt sur gjør han ikke annet enn å begynne og gråte, eller bare bli stille (han er ikke en som gråter ofte, men det plager han jo virkelig at han ikke våkner) Er det noe man kan gjøre, så han ikke sover så tungt, eller er det bare å innse at jeg må ta henne på natten alltid? Tenker at når hun bli litt eldre vill jeg jo gjerne kunne ta en tur ut eller noe, men om han ikke våkner, kan jeg jo aldri det...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Sånn er det bare! Vi mødre sover lett og våkner ved det minste knyst fra baby. Pappa sover som han alltid har gjort.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Det er vel ikke så rart at han sover tungt om natten, han skal vel tidlig opp om morningen og gå på jobb. Da er det jo faktisk slik at han er trett på en liten annen måte enn oss mødre. Sies jo også at mødre trenger mindre søvn den tiden man har babyer, dette kan visstnok forklares med biologiske årsaker. Og så lenge han stiller opp når han er våken på alle mulige måter, kan jo du benytte sjansen til å eventuelt slappe av litt ekstra da. En annen ting som dere kanskje bør tenke på er om det er lurt å ha babyen i mellom dere i sengen om natten, da pappa sover så tungt. Har jo hendt at foreldre har ligget/klemt ihjel babyen sin i søvne. Sies jo også at sjansen for krybbedød øker når man har babyen i sengen, dette p.g.a. at temperaturen i sengen kan bli høyere enn det som er anbefalt. Noen opplever jo også at de vekker babyen når de samsover, da vi ofte snur og vender på oss i søvne, i tillegg til at noen snorker slik at babyen blir forstyrret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå