Gjest Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Hvor normalt er det at barn stjeler??? Min sønn har en kamerat, for ett år siden ca ble han tatt for å stjele en sjokolade i en kiosk, nå har han stjålet 500 kr av søsteren sin, prøvd å stjele pokaler fra min sønn, sparkesykkelen osv osv. Han juger så bra også at en nesten tror på han når han juger også, han er bare 7,6 år nå.. Lurer på hva det kommer til å bli av den gutten.. Han er smart osv, men tror han kommer til å havne i mye problemer i fremtiden... Litt bekymra for han egentelig... Håper det bare det er en periode...
Dibberinnen Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Vi har sett innlegget ditt, som ligger fem-seks innlegg nedenfor dette altså...det er ikke alltid man kan svare på alt..
Gjest Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 veit.. håpte bare at noen hadde noen peiling.... :-) Virker iallefall ut som om det ikke er så normalt i den alderen iallefall el???
Dibberinnen Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Tja..jeg har ingen erfaring selv. Men det lyser jo litt i varsellampen når en såpass liten gutt har begynt å stjele:-s Vanskelig situasjon, kanskje noe helsestasjonen kan ta tak i?
Gjest Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Er jo ikke min gutt da, men foreldrene til gutten vet om det... Kanskje det har noe med at foreldrene er skilte og de har han 50/50 og iallefall pappaen er allt for snill med han... Kanskje en reaksjon pga det el noe.. aner ikke... Synd å se.. Han er så voksen for alderen, er ikke redd for å være frekk i munnen heller.. Men nå har han vært mye hos oss så han vet hva som er lov og ikke hos oss iallefall... Kaster de ut jeg og lar de leke ute jeg.. Men han vet det bare er å dra til pappaen sin da.. Får viljen sin ALLTID iallefall av pappaen sin, vi har sagt ifra også og han er klar over det, men det er vel ikke bare bare å gjøre noe med det heller...??!.... Sceary.....
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Hei, Jeg har kun "erfaring" med meg selv... Stjal masse greier fra jeg var helt liten jeg også ... fra kiosken, lommeboken til mamma/pappa, leker hos venner o.l. Etterhvert i klesbutikker også Jeg har tenkt mye i ettertid på HVORFOR jeg begynte med det .. men husker desverre ikke Kanskje oppmerksomhets syk? hmmmm?? Havnet også i en god del problemer opp igjennom oppveksten - MEN skjerpet meg veldig etterhvert ...(kom inn i en god venneflokk) .. og idag har det blitt masse ut av meg :=) Både på jobbfronten og privat! Er suuper lovlydig -kunne ikke tatt en karamell engang! Håper dette bare er en periode for denne gutten .. Tror det er viktig at noen bryr seg! Kanskje han ikke har det helt topp hjemme ..? (behøver ikke være noe veldig galt ..små ting kan være store for barn) Lykke til iallefall - klem meg
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 JEg har også bare erfaring med meg selv, og jeg tror mye bunnet ut i oppmerksomhetstrang. Jeg fikk aldri oppmerksomhet i positiv forstand hjemme, og vi hadde heller aldri muligheten til å gjøre "dyre" ting, slik JEG trodde alle andre gjorde... Jeg stjal penger av bestefaren min, og ga de til folk på skolen, i håp om å få venner. Dette angrer jeg dypt på idag, og skulle ønske det var mulig å få det ugjort.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 denne gutten har det motsatt av hva du hadde det da tror jeg.. Han får allt han vil ha, gjør morsomme ting hele tiden, kjeder han seg så gjør pappaen hans allt for at han ikke skal kjede seg... Faren hans bytter damer oftere enn du og jeg bytter truser så kanskje det har vært noen innvirkning også... Han har jo møtt noen av de helge-damene hans da....Plutselig er det ikke henne mer, men en ny en, plutselig er det hun første, plutselig er det en helt ny en som er der.... Det tror jeg iallefall ikke er bra.. Tror faren hans har skjerpet seg litt mer nå, men det var en periode jeg synes var skikkelig ille.... :-/ (Vi har veldig god kontakt med faren, derfor vi vet så mye..)
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Hei igjen, I forhold til det du skriver over her.. så kan det jo være at han ikke har det helt topp ??.. "faren bytter damer hele tiden" + "får alt han vil ha" ?Kan jo være at han ikke får det han faktisk vil ha - KJÆRLIGHET? Tror det var saken med meg .. gikk rundt og trodde jeg ikke var elsket:( Fikk mange materialistiske ting .. men det var jo ikke det jeg ville ha!) Jeg ER og VAR nok alltid elsket .. men barn kan føle/tenke mange rare ting.. så det er viktig å snakke sammen! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå