Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 det må vel være de med veldig dårlig imunforsvar eller hva?? har hørt snakk om at de gjør det eller skal gjøre det...
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Har ikke hørt at det skal inn i vaksineprogrammet. Er jo en ganske ufarlig barnesykdom, men kan sikkert være skummel for barn med diverse andre sykdommer og som du skriver, dårlig imunforsvar. Jeg er for vaksinering, men hadde ikke tatt vaksine mot vannkopper til friske barn nei.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Ja, jeg er for vaksine mot vannkopper. Og vet du hvorfor? Har du hørt om helvetesild? Vannkopper kommer av et herpesvirus, faktisk. Og har du hatt vannkopper, så står du resten av livet i fare for å få helvetsild.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Barn med nedatt immunforsvar eller som går på medisiner som setter ned immunforsvaret skal vaksineres for vannkopper. Dette fordi vannkopper er en fryktelig farlig sykdom for disse gruppene. Det gjelder f.eks barn som står på cellegiftbehandling eller annen immunsupprimerende behandling for f.eks kreft, barneleddgikt,psoriasis osv
Gjest Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Av samme grunn som mmr; for å spare sykedager for foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 nå må du rulle inn da, tura.. for en idiotisk kommentar..
Gjest Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Javel, den er ikke tatt ut av løse lufta. En representant fra folkehelsa innrømmet dette i et intervju da mmr-vaksinen ble innført. Idiotisk eller ei..!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Da mmr-vaksina ble innført? Det må da være evigheter siden? Jeg fikk mmr-vaksine i 1974
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Vannkopper...hmmm....en artikkel stod det så flott at en minker sjansen for at de ansatte trenger å ta sykedager hjemme med barna. Penger-makt-penger-makt---hmmmm....kan jo lure på hvor mange bedrifter som inngår avtaler med medisinfirmaer i slike tilfeller for å selge vaksiner, blandt annet infulensavaksinen.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 I 1974 var det vel ikke mye å spare på sykedager..... De fleste mødre var vel hjemme likevel?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Anonym. Det tura hendviser til er tilfelle, så jeg anbefaller deg å evt ha en litt bredere vidsyn til at slik fungerer det for store firmaer uansett hva det gjelder. Poenget er da hvordan man legger det så fint ut til oss nede på bakken, ikke sant. Sykedager er et emne som har vært oppe når det gjelder flere vaksiner, og du finner kilder hvis du har kapasitet til å søke litt lenger enn forsiden på fhi sine sider.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Da fikk du meslingevaksine. Mmr ble innført i Norge i 1983.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 Æsj- det har du faktisk rett i, Tura (*rødme*) Fikk meslingvaksine i 1975 og mmr i 1986, faktisk. Fant tilfeldigvis vaksinasjonskortet mitt for to timer siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå