Gå til innhold

trenger hjelp med sukessterte

Anbefalte innlegg

Skrevet

hellu :)

ar lagd sukessterte er par ganger nå men je får ikke kremen stiv nok,den renner litt etter at den har blitt stiv..

er det noe jeg akn putte oppi som gjør at den er helt stiv?

(så det på et bakeri en gang) kanskje gelatin eller potetmel eller no?

trenger hjelp litt kvikt, er halveis i bakinga hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken smør bruker du?

Meierismør er best da den blir stiv og holder seg sånn.

Skrevet

åååå "gulkak" nammenam...

sorry har ikke noe konstruktivt å komme med;)

Skrevet

bruker tine sitt meirismør ja..er det beste men alikevel blir ikke stiv nok..til oppskrifta mi står det 150g smør til 4 plommer, det skulle vel stemme det eller?

Skrevet

gåt jo ann å prøve med 6 plommer da..blit nå bare mer krem eller hur?

Skrevet

Du må kanskje la kremen småkoke litt lenger, sånn at den blir tykkere. Du vet sikkert at du må passe på at den ikke blir brent :-) Det er også et tips å la kremen stå i kjøleskapet over natten før du bruker den.

Skrevet

Sikkert også lurt om smøret (og alle de andre råvarene) er romtempererte.

Skrevet

ja så den kan koke litt alså?trodde den bare skulle kokes opp.kan jo prøve deg og selvføgelig :)

i min oppskrift så skal smører oppi kremen før den avkjøles, og i andre oppskrifter står det at den skal være romtemperert, det samme med smøret og pikes sammen..

hehe vanskelig det her

Skrevet

Ja :-) den skal "småkoke", men skru ned varmen og rør masse, da tykner den!!! Hvis det klumper seg fordi det ble brent er det et tips å ta littegrann fløte oppi og piske skikkelig hardt til det blir glatt igjen, men det beste er jo å unngå det ;-)

Skrevet

da prøver jeg på det :) tusen takk for alle tips, er ikke like lett hver gang, og hvertfall ikke når det er så mange forkjellige oppskrifter :)

takk igjen

Skrevet

Etter du har latt den småkoke så setter du den i fryseren! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...