megh Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Jeg har plutselig begynt å tenke på om jeg vil bruke tøybleier eller vanlig til barnet vårt. er det flere som vurderer? og evnt har erfaring?
Ebbis Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Vi har brukt tøybleier hele veien på vår gutt som nå er 1,5 år. har fungert helt supert! Jeg tror det er en del innlegg i fht dette på Bleiedebatten. Ellers kan jeg anbefalle deg å melde deg inn på tettinntil.no, de har et mye brukt tøybleieforum med massevis av gode råd. Et tips fra meg er å ikke høre altfor mye på folk som IKKE har prøvd tøybleier selv, og kanskje ikke heller på de som prøvde det på 70-tallet. Det er mange fordommer ute og går om hvor tungvindt og uhygienisk det er, men sanningen er at tøybleier har følgt med i utviklingen og idag er de utrolig lettvint å bruke. Derimot kan det ta litt tid før du finner ut av en løsning som passer deg og in baby! Lykke til!
Nummer tre <3 Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 jeg kommer til å kjøpe inn og teste tøybleier. Håper jeg får det til å funke og at jeg fortsetter med det.. Tenker å kjøpe brettebleier fra nøstebarna til å starte med tror jeg Har også opplevd å måtte "forsvare" meg for den "eldre garde" som mener det er SÅ mye styr med tøybleier.. "du må huske på at de skal vaskes også vet du".. ganske irriterende, egentlig burde det være motsatt!!
megh Skrevet 30. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2008 Det er jo alltid noen som er i mot. det vet jeg. men jeg har litt lyst til å prøve. det er jo billigere i lengden, mer miljøvennlig og bedre for stumpen til lille barnet. men det er jo kanskje ikke noe barnehage sak?? eller? jeg vet ikke. men kunne gjerne tenke meg å prøve. det er jo sikkert litt å sette seg inn i, men da tror jeg også det er bedre på mange måter. Har hørt at det er lettere med bleieavvenning også. Det er jo bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå