mamarama og lille banan Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 jeg og samboer solgte leiligheten vår nettopp for å kjøpe leilgheten etter hans avdøde bestemor. overtakelsesdatoen på vår leilghet er 1. november, og bekreftelsen på salget skjedde i forrige uke. vi kunne ikke pusse opp leilgheten vi skulle ta over før vi hadde bekreftelse på salget. leiligheten vi skal ta over er et oppussingsobjekt der bad og kjøkken må totalrenoveres, alle tak og vegger må pusses og males, og det må legges gulv på alle rom unntatt stua, der det ligger ny parkett (det er det eneste som er fra etter 60-tallet i leiligheten....). leiligheten er tom, og vi har revet ut kjøkken og deler av badet, og kommet i kontakt med rørlegger og elektriker som kan stille opp på rimelig kort varsel. vi har mange flinke hjelpere som kan stille opp, og vi har en plan for hvordan vi skal gjøre ting. kjøkkenet er tegnet og kan hentes på selvbetjeningslageret på ikea. oppi alt dette skal vi bli foreldre for første gang, termin er 24. oktober, altså seks dager før vi er nødt til å være ute av vår leilghet....og babyen kommer jo når han vil. vi har veldig dårlig tid med andre ord...ikke kan vi bo i leilgheten før kjøkken og bad står ferdig, og det er fritt for støv og det verste av malingslukt. vi vil jo ha en fin og større leilighet i et "bedre" nabolag når alt er ferdig, men akkurat nå er det et passe stort kaos. "heldigvis" blir ventetiden på lillegutt kortere når det er så mye å gjøre. jeg gjør jo veldig lite av selve oppussingsarbeidet, men det er jeg som gjør mye av planleggingen og organiseringen av hvordan det skal gjøres, og det er arbeid nok det. heldigvis er formen min veldig bra. er det noen andre som har vært i lignende situasjon? vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, det er ikke for å klage altså, men jeg er litt spent på hvordan andre har klart dette før
Tweak Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Oisann, det der hørtes stressende ut! Du får bruke tiden på å pakke ned tingene deres på en organisert og fornuftig måte med lister over hvor alt er og sånn. Gjør det mye enklere når dere skal pakke ut. Vi begynte på totalrenovering av huset før vi visste om graviditeten. Rev ut alt i andreetasjen på huset som er den etasjen med stue og kjøkken i ett stort åpent rom. Vi bor nå i kjellerstua, med komfyr og mikro på et uinnredet bad og kjøleskap og fryser med plass til å skjære brød og sånn på et annet rom. Bestikk ligger i et tredje rom... Vi rev vekk alt av vegger, gulv og tak slik at bare murskallet av huset sto igjen. Så det MÅ gjøres ferdig, skal vi ha stue og kjøkken til babyen kommer. I tillegg så ønsker jeg at vi får pusset opp soverommet vårt før babyen melder sin ankomst. Det er så dårlig isolert at det danner seg dogg på vinduet om vi sover uten åpent vindu, og fuktighet gir jo bare alt for god grobunn til sopp, og det er jo ikke bra... Heldigvis så kommer ikke babyen før i april, men det kan bli travelt nok med å få alt ferdig...
mamarama og lille banan Skrevet 30. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2008 er litt stressende ja men vi hadde aldri turt dette om vi ikke hadde hatt folk rundt oss som stiller opp. heldigvis kan vi bo i leilgheten vår mens vi pusser opp, men det kan jo være vi må flytte inn litt før det er helt ferdig da. men badet og kjøkkenet må være ferdig. dere har jo et helt hus å pusse opp, og det er jo en del mer arbeid da. ikke helt ideelle boforhold heller, skjønner jeg jaja, da er det flere av oss!
hebbe lille, fødeklar Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Hei. Det er bra det ikke bare er meg som er i en slik situasjon:) Vi holder på å bygge hus, og skal være inne 1 november etter planen. I tillegg må vi være ute av leiligheten 1 nov. Har termin 15 nov. Alt baby utstyr ligger nedpakket og utilgjengelig frem til innflytting. Så jeg får ikke begynt å klargjøre noe før vi er inne. Men hvis jeg går til termin skal alt gå bra,men kommer han før er det verre, Lykke til!!
mamarama og lille banan Skrevet 30. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2008 er dere i rute med husbyggingen da? vi må også være ute innen 1. november, men vi har nesten ikke begynt med oppussingen da...bare revet ut det meste av det gamle får håpe spiren ikke kommer før tiden da
termin i september Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Signerer denne! Termin 15.november og totalrenoverer et hus fra kjeller til 2.etg. Har holdt på i 4 uker allerede og håper på å kunne flytte inn 1.november når bad og kjøkken etter planen er på plass... Utrolig slitsomt å med "100% stilling" som Byggmester Bob, men fordelen er jo at tiden flyr!!!
Vil Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Huff a meg, så slitsomt. Får håpe du kan bo hos foreldrene dine/ hans fra 24. oktober frem til 1. november da. Du kan jo ikke tenke på dette rett etter fødsel, da er du i ammetåka og har mer enn nok med rekke å spise og rekke å gå på do.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå