Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Var på ultralyd idag, og snuppa ligger -6% under gjennomsnittet. Noe som visstnok ikke vare store greiene, og ikke noe å bekymre seg for! Men, jeg bare lurte på om noen andre her har babiser (enten i magen eller utenfor) med vekstavik?! Er i uke 29 nå og hun veide visst ca 1200 gram. Nå er jeg bitteliten selv, så det overrasker meg ikke om jeg får ei litta snuppe!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 snuppa mi ( 3 år snart..), var hele tiden liten..opptil 22 % vekstavvik, men legen så at alt var ok, og at hun bare var liten.. hun veide 2450 g til termin, men var frisk og rask;-) idag er hun litt under gj.snittet, men det har jevnet seg ut litt etterhvert;-) lykke til videre, er jo bare en fordel at det ikke er en kjekpe-baby som skal ut;-)
liljamin Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Hei! Gutten min var 2800 til termin, og han er frisk og rask Tror ikke du skal bekymre deg;) Lykke til!
Itsrejk Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Storebroren her i heimen lå 50-60 % over gjennomsnittet da det nærmet seg termin, og var tett på fem kilo da han kom tre dager før termin (igangsatt). Han var også 55 cm lang og 38 cm rundt hodet. Han var altså veldig stor - men helt frisk og rask, han også. Han har holdt kurvene sine, og er fremdeles en lang gutt (andreklassing nå). Unger er ulike, som oss andre... Noen er små og andre er store. Trenger ikke bety noe som helst. Ville i hvert fall ikke bekymret meg for et bittelite avvik på -6%. Du får sikkert ei flott, lita pie.
Plutselig_gravid Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 6% er jo nesten ikke avvik i det hele tatt Ved termin er 6% vektavvik 3500x6 : 100 = 210 3500 - 210 = 3290 g Så ingen ting å bekymre seg over:) Min gutt ble estimert til å være 3900 ved termin. Han var 4200g. En bekjent av meg fikk estimert bebisen til å bli 5 kilos unge og ble satt i gang på dagen.. Den var bare 3400 g. hehe.
gerd Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Husk at det er like mange som er under gj.snittet som over. Det er derfor det heter gjennomsnitt :-) Om du er liten skal du ikke ha kjempebabyer heller :-) Alt er nok bare bra.
*Super*Mamman* Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 For å si det slik: nesten ALLE babyer har jo såkaldt vekstavvik... 3600g er jo gjennomsnittet, men hvor mange bebier blir født med akkurat den vekten?? Ikke så veldig mange iallefall, hehe.... Guttene mine har ligget både over og under gjennomsnittet. Gynekologen min sa at alt mellom - 20 % til + 20 % er normalt. Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå