Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Det elastiske..noen erfaringer?
Sjokolade76 Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Jeg har ett og er kjempefornøyd, brukt det fra han var nyfødt og han sovner så kjapt at det er helt utrolig. Det er super behagelig, og etter et par prøver så fant jeg ut hvordan det var best å knytte det. Siden det er elastisk så husk å stramme det skikkelig - det var den feilen jeg gjorde i begynnelsen. Min gutt er 4 mnd og syv kilo, og det er kjempe comfy å bære han i det. Er barnet ditt større enn seks mnd anbefaler de heller en mei tai eller en formsydd sele jeg har en Beco og den er helt okei den, men vil nok kjøpe en mei tai etter hvert. Jeg har en skikkelig kosegutt, og jeg tror det har masse med at jeg har båret han mye i sjal. Ikke gi opp selv om han hyler litt i begynnelsen, gutten min gjorde det men nå roer han seg på sekunder når han kommer oppi.
Pappalille Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Kan dette sjalet brukes fra de er nyfødte?
Solskinnsjenta Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Jeg var veldig fornøyd med det. Angrer på at jeg ikke kjøpte det tidligere. Nå er mine tvillinger blitt litt for store, og vi bruker heller meitai eller obi når vi skal bære. Har akkurat nå lånt vekk mitt sjal, men gleder meg til mars når jeg får ny baby og kan bruke det igjen Elastisk bæresjal er kjempefint å bruke til nyfødte, og på noen barsel og neoavdelinger har de begynt med oppæring i bruk av sjal og å låne ut sjal til foreldrene.
Bunnies by night Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Hadde ikke klart meg uten de tre første månedene:) Lillegutt hadde kolikk, men gråt ikke når han lå trygt og godt inntil mammas kropp i sjalet. Belaster heller ikke ryggen på den som bærer - da vekten fordeles jevnt over ryggen:) Anbefales på det sterkeste! Lillegutt likte det best da han var helt nyfødt - så var det noen uker han ikke syntes det var noe stas(begynte å bli større og likte ikke å ha bena inni sjalet) - da han var seks uker var han sterk nok til å ha bena ut - og da kom det en ny periode da han elsket å sitte i sjalet:) Da han bikket syv kg byttet jeg fra elastisk til vevd - ble litt for tungt i det elastiske - og nå som han veier ni kg har jeg byttet over til manduca:) Men fra nyfødt må jeg si at det elastiske fra moby wrap var en klar favoritt:D
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 takk for svar=) gleder meg til dert kommer i posten.. har kolikkbarn
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 babyen min er foresten 2mnd nå, og veier ca 5kg. Liten baby. Litt sent kanskje, men vi får helle bytte ut med et vevd etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå