kokosyklus Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Hva er galt med folk? Er et dyreliv så lite verdt at man kan legge lille pjuskelusk ut på et slikt nettsted? Stakkars små.
kokosyklus Skrevet 30. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. september 2008 Katter, hunder, marsvin, rotter....
Gjest Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Hva er problemet? De prøver å finne nye hjem til kattene sine, da tar man vel i bruk de kanalene man kan?
Lilith Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Jeg forstår ikke helt hva du mener? Er det verre enn å henge opp lapper på butikken eller ha annonse i avisa? Det viktigste er vel å få oppmerksomheten til folk som vil ha en pus? Så må man heller se an de som eventuelt viser interesse. Det er ikke bare tull på finn.no, skjønner du.
kokosyklus Skrevet 30. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2008 Nei, men jeg tenker at det ville vært bedre å funnet et hjem til de gjennom dyrenes beskyttelse, dyrlegen etc? Det er ikke bedre å henge opp lapper på butikken.
kokosyklus Skrevet 30. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2008 det er nok sikkert bare jeg som er rar:)
Gjest Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Du er muligens en ihuga idealist i alle fall Jeg ser ikke noe galt i å forsøke å nå ut til folk, men skjønner at man i en smalere sammenheng kan tenke at dyrne blir ansett som leketøy uten egenverdi når de presenteres på en slik måte. På den annen side er det tusen ganger verre å sette dyrne ut til egen skjebne, eller ta livet av dem på bestialsk vis..
Lilith Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Ok, da forstår jeg hva du mener :-) Dessverre har dyrebeskyttelsen altfor mange dyr allerede, og konsentrerer seg nok mest om dyr som er i akutt fare. De sier ofte nei til å ta imot katter. Dyrleger pleier vel ikke å formidle dyr (har aldri hørt om det her i Oslo, i hvert fall)? Mulig det er annerledes andre steder. Jeg har full forståelse for at noen velger å bruke finn.no for å finne hjem til kattene sine, men selv ville jeg (slik jeg har gjort tidligere) kontakte dyrebeskyttelsen hvis jeg ville ta inn en katt til. Det føles spesielt å tilby et godt hjem til en katt som tidligere var uønsket eller misbrukt. Hvis bare flere kunne sterilisere kattene sine *sukker*
kokosyklus Skrevet 30. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2008 Dette innspillet var ikke inspirert av NL sitt... jeg reagrte på atdet lå så sinnsykt mange dyr ute på finn. Så ikke det andre innlegget før etterpå... ikke meningen å evt sdåre noen. jeg fikk bare sjokk når jeg så alle pluttepluttene. hadde regnet med å finne møbler etc, ikke halve norges kattebestand etc. vil ikke såre noen, trodde bare ikke at det var så vanlig. jeg er nok en smule idealist ja... hadde jeg sittet m 9 kattubnger kan det vel hende jeg og hadde lagt ut en annonse et eller annet sted selv også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå