cure193 Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Hei! Jeg var hos jordmor i går, og fikk da beskjed om at fosterets hjerte slår ett slag ekstra. Hun mente at det ikke var noe farlig, men jeg ble henvist til ultralyd på Ullevåll. Jeg er nå i uke 24. Er det noen andre som har opplevd det samme?
M*A*S*H* Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Det er helt vanlig, men det er ikke så ofte det oppdages. Du har nok en flink jordmor:-) Fosterets hjerte er umodent og man kan derfor se de har masse ekstraslag, akkurat samme greia vi i blant har - og oftere under et svangreskap enn ellers. Fint at du blir henvist til en ekstra kontroll, da blir du sikker på at alt er i orden. Når du kommer til en ekstra kontroll på Ullevål kan du spørre litt mer så håper jeg du får svar på alt du lurer på. Men oppsummert altså - det er helt vanlig med en del ekstraslag, men det kan føre til litt ekstra oppfølgning for å se at det roer seg. I svært svært sjeldne tilfeller kan fosteret få rytmeforstyrrelser som det må gjøres noe med (mor får medisin) men oftest gir det seg av seg selv bare hjertet blir mer modent. Flott du får oppfølning, lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå