Gå til innhold

Flere små som har sovet 12 timer enda eller???!! HERLIG!!!


Gemini7

Anbefalte innlegg

I natt sov snuppa fra 20 til 08 uten å våkne, helt fantastisk å slå øynene opp og innse at man har fått den første hele natta m uavbrutt søvn på månedsvis!!

 

Jeg har vært heldig da, for hun har sovet mellom 7 og 10 timer sammenhengende hele veien, men jeg har jo pleid å bli vekket i 5-6-tiden, amme, og så sove litt til. Deilig at vi begge kunne stå opp uthvilte og spise frokost sammen. Selv om puppene var i overkant velfylte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så deilig! :) Tror vi er heldige for junior har også sovet sammenhengende lenge nå - og 12 timer siste 3-4 ukene. Man blir jo så bedre form selv, så håper disse sovemønstrene fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp!:) gutten vår har også sovet fra 8 til 8.30 de siste 2-3 ukene og håper at det skal fortsette slik.. det er helt fantastisk å være opplagt igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In my dreams... Her er det maks 4 t. Merker jeg blir mer og mer fustrert, har snart ikke overskudd igjen. Har begynt med grøt, men synes han er blitt mere våken og urolig av det...

 

Litt missunnelig på dere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlighet, hvordan får dere til det da? Sover ikke så lite som 4 timer min heller, men 12 timer? Da måtte jeg dopet han ned først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stor og fin gutt som spiser bra på dagtid, men som likevel begynte å våkne stadig oftere om nettene. Han var ikke veldig sulten, og jeg mistenkte at det var mer kos enn mat han ville ha. Han ble sliten, jeg ble sliten, storesøster og pappa ble slitne, siden alle småvåknet flere ganger hver natt. En helg for ca en måned siden dro vi på hytta (lillemann var da 4 mnd). Der er det lydtette vegger, og jeg la meg på et rom alene med ham. Når han våknet lot jeg ham ligge til han sovnet igjen. Jeg løftet ham ikke opp, men snakket rolig til ham så han visste at jeg var der. Heldigvis gråt han ikke veldig lenge, kanskje 30 minutter på det verste. Først kl. 7.00 fikk han mat igjen. Neste natt "prøvde han seg" et par ganger, men da var det mer sutring og klaging enn gråt, og varte kun 5 minutter. Etter denne helgen har han sovet 12 timer hver natt; legger seg kl. 19 og våkner i 07-08 tiden. Denne metoden kan virke tøff, men er utrolig effektiv, og jeg både barn og foreldre får det mye bedre etterpå. Men vær trygg på at babyen får nok mat på dagtid, så du vet at han/hun ikke er supersulten om natten.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror bare vi har hatt flaks.. er nok lik pappaen som elsker søvn.. men det kan vell snu når tenner å sånn kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekkasen vår gjorde det da vi ferierte i campingvogn i sommer. Tror sjølufta slo han ut:) Men her hjemme våkner han litt i ny og ned. Syntes alikevel vi har vært heldige... Store søster sov ikke på nettene i det hele tatt. Må innrømme at da han sov så lenge i sommer skvatt jeg da jeg våknet og kikket på klokka. Gikk ikke rolig bort til kurven da, var rimelig kjapp til å sjekke han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte han å sove ca 12.t når vi la ham på eget rom og det var den dagen han fyllte 3 måneder:)

En sjelden gang våkner han på natten for mat, men det er helst hvis han har spist litt lite på kvelden.

Prøver å amme litt oftere etter klokken 17 og da sover han så søtt hele natten.

 

Men jeg har ingen rutiner på dagsovingen da eller måltidstidspunkt. Han får mat når han vil ha og så får han sove når han er trøtt.

Ser at noen ikke lar de være oppe mer enn 2 timer før det er ny blund, så slipper man å få overtrøtte sutrete babyer, kanskje det kan være noe i det?

Skal prøve å følge litt med på hvor mye ha egentlig sover tilsammen på dagene nå.

 

Er det mange som har begynt med smaksprøver på mat? Eller tenker dere å vente til 6måneder?

 

Gutten min tar ikke flaske, så det kunne vært greit å fått til å ha grøt som siste måltid slik at jeg blir litt friere. Men de skal vel kanskje ha melk til grøten og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss- 3 mnd, ja det var jo virkelig fantastisk!!!! Ja, jeg er nøye med å ikke la henne være våken mer enn 2 timer på dagtid, da blir hun overtrøtt og sur. Jo mer hun sover, jo bedre blir søvnen resten av døgnet også. Snuppa mi er veldig strukturert- spiser hver 3. el 4. time på dagen, og sover en el halvannen time på dagen med max 2 våkentimer mellom. Hun har hatt godt sovehjerte på natta helt fra starten, sov 6-7 timers netter da vi kom hjem fra sykehuset enda hun er prematur.

 

Ang mat- ja, jeg gir henne grøt til kveldsmat og litt middag midt på dagen. Men hun tar dessverre heller ikke flaske så jeg må amme litt etterpå for at hun skal få drikke. Har begynt med tutkopp med vann til middagen men det blir mest gris og lite drikking enda. Men hun spiser kjempebra fra skje, og liker det meste så jeg håper det ikke er lenge til det er mulighet for noen timer fri for mor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser at junior sover best alene i sin egen seng, og nå på eget rom. Har vel egentlig ikke gjort noe spesielt for at han skal sove hele natta, det har skjedd av seg selv. Han tar ikke smukk/tott så jeg ammer nok litt oftere enn smokkunger, så han får nok mat på dagen. Har begynt så smått med smaksprøver (potet, gulrot, banan, tomaet etc) og noen tskjeer med grøt før bading og stell på kvelden, og da holder han i 12 timer før frokost. Men han er veldig stor unge og har sine reserver, så er ikke noe stress for oss at han ikke får nok mat. Fullammes enda, men pumper på kvelden og har frysern full så barnevakt snart kan tilkalles så jeg kan få litt fri! Han tar flaske - så det er godt! Blir litt friere da, pluss at pappan synes det er stas å ta kveldsstellet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...