Gå til innhold

Det blir planlagt keisersnitt på meg!!!!! (seteleie)

Anbefalte innlegg

Skrevet

iiii, er helt nervevrak jeg ;) Så spent, så sjelven, så glad, så redd osv... alt på en gang!!! Tenk at hele situasjon vår ble snudd opp/ned i løpet av et døgn pga en tilfeldighet! iiiii! ;)

Så datoen er neste tirsdag, den 7.oktober, da blir vi mamma &pappa til den store godklompen vår :D:D:D:D Foreldre for første gang! Og som vi gleder oss til å møte han. Ja, tenk, ikke lenge igjen!!!

Egentlig termin 19.

Han ble estimert til 4 - 4,2kg og det er for stort for vainal fødsel hos meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med dato:) Tenk så bra at de fant ut dette, og at du nå har ei uke på deg til å slappe av, tenke, glede deg, kose med din kjære og ordne istand det siste. Ta en kveld på restaurant, kanskje kino eller bare ligge arm i arm i sofaen.

Så får du ett planlagt keisersnitt med spinalbedøvelse i rolige omgivelser, ikke noe stress. Ingen baby som sitter fast fordi han plutselig kommer med rompa først. Bare en godklump som kommer ut til dere på den beste måten for han og deg:)

Har selv termin 20., håper ikke min venter så mye lenger enn ei uka han heller.

Lykke til!!

Klem

Skrevet

Oi, så spennende! :)

Må være rart å vite nøyaktig dato du skal bli mamma :)

Masse lykke til!

Skrevet

Sånn er det :-)

Spennende iallefall.

Jeg venter nr tre i sete og har termin den 20. Blir snitt den 10 - fikk ikke før... Jeg ville gjerne hatt før da siden jeg har født før med begge to....

Spennende med KS når jeg ikke har hatt det før. Liker ikke helt tanken på å være pasient....

Skrevet

keisersnitt her også. Snuppa ligger med rumpa ned og nekta plent å snu seg da legene skulle hjelpe til...

Planlagt keisersnitt den 13., 8 dager før termin..Synes det var litt i seneste laget, men..

Skrevet

Så gøy!

Jeg skal også ha keisersnitt neste uke og det er en følelse av skrekkblandet fryd! Gruer meg, gleder meg om hverandre!

Men, veldig deilig å vite datoen hun kommer på da :o)

Skrevet

fikk vite det idag, så jeg gruer meg mest :/ Grøsser på tanken at noen skal skjære i kroppen min.. Når kommer deres små?

Skrevet

Ja er det ikke rart å tenke på.. Neste tirsdag så er du mor..:) Jeg skal også ha planlagt ks. Gru-gleder meg.. Det blir mitt andre planglagte ks, og mitt tredje ks totalt..

Skrevet

Ja, det er helt merkelig å tenke på.. Så rart å vite akkurat datoen jeg skal bli mamma!

Utrolig hvordan alt kan snues opp/ned i løpet av et døgn egentlig, fra å være på fødselsforb.kurs, omvisning på føden til å plutselig finne ut at det er seteleie og babyen er for stor for vanlig fødsel - og så få en dato for planlagt keisersnitt! :-O Helt rart... Skrekkblandet fryd ja. Gleder oss massemassemasse til å møte han, men jeg gruer samtidig til at noen liksom skal "hente" han ut på den måten.

Er så mye jeg lurer på også :o)

Hvordan blir det med amming etterpå, kan jeg løfte/bære/stelle han selv, hvordan får de ut morkaka, og hva med alt fostervannet osv?

Hva er grunnen til at dere skal ha keisersnitt? ;)

Skrevet

Jeg skal også ha planlagt, men ikke før i november. Leeenge til synes nå jeg men jeg gleder meg virkelig. Trodde ikke jeg var så bekymret for fødselen som jeg tydeligvis var (hatt et akutt snitt tidligere), men da overlegen sa seg helt enig at det beste var denne løsningen nå, da ble jeg så utrolig beroliget og glad. Håper det blir rolig og fint - uten komplikasjoner i etterkant.

Vi forteller ikke dette til noen før alt er overstått og babyen er vel ute. Orker ikke ha ivrige besøkende ventende på gangen....eller bekymrede besteforeldre som går og grubler.

Grunnen her er mekaniske misforhold, og jeg ser fem til å ha en nyfødt jeg har energi til fra første stund. Dvs - jeg lurer litt på om min absurde trøtthet kommer til å gå over når hun er ute...

Forrige gang løftet jeg gutten fra sin seng over i min helt selv 6 timer etter operasjonen - glemte helt såret så det stakk og sved i begynnelsen, men man finner seg en teknikk man klarer det meste med. Ubehagelig å le, hoste osv, men ellers må man bare ta det litt med ro. Jeg gikk små skritt med litt "junkie"knekk de første dagene, men det var nok også fordi bekkenet var slitent etter mange timers forsøk på fødsel.

Ammingen var trøblete for oss, pga en del vann i lungene til babyen, pluss gulsott så han sov og sov, og brystvortene mine ville ikke helt ut. Kjøpte derfor Avent ammeskjold/brystskjold (el noe sånt) og brukte det ca 5 dager. Dette var veldig fy-fy fikk jeg høre fra ammemasete jordmødre på sykehuset, men jeg forklarte at det var ment som en overgang. Og det funket utmerket. Brystvortene kom mer ut, gutten fant sugeteknikk og derfra gikk det fint uten.

Morkaka tar de ut etter at babyen er forløst fra navlestrengen. Du kommer til å merke mye romstering - de "dytter og drar" i magen - men du kjenner ingenting av noe annet av alt de gjør. Rar følelse.

Fostervannet vet jeg ikke helt da min fødsel startet med vannavgang, men det får du vel vite på infomøtet i forkant. Kan tenke meg de suger det ut?

Lykke til!

Skrevet

Er enda halvveis i sjokk.. da vi dro hjem fra et mislykket forsøk på vending av baby igår, så følte jeg meg nesten ikke gravid lengre.. Kjenner jo at hun er der, sparker og hikker og slikt, men det er en rar følelse...

Jeg håper at hun enda kan snu seg før den 13., men legen sa at han hadde liten tro for det :/

Så rart at man kan forholde seg til en dato!! Får et mandagsbarn vi da :o)

Skrevet

Ja, er ganske så sjelven jeg også enda! Men har begynt å prøve å innstille meg på det med keisersnitt nå og å roe meg ned... 6 dager igjen. iiiiiik :o) Er sååå spent....!!

Mamma får også lov å være med heldigvis, sammen med kjæreste da. Men hun skal være på "andre siden av duken" antagelig... Hun er sykepleier og jobber på sykehuset, så derfor fikk hun lov ;) Kjekt med bekjentskaper på andre avdelinger!

Blir tirsdagsbarn her :D

Men får man blødninger fra underlivet selv om det ikke er vaginal fødsel? Hvordan er det? Åååh, så masse spm fremdeles! Blir innskrevet på mandags kveldn. Skal først ha sånn møte med de som skal utføre det og kan jo spørre da... Men er så spent!! Nervevrak :o) Som gleeeeeeeeeeder seg til å ha gutten sin her <3

Skrevet

Ingen som har hatt planlagt keisersnitt før som kan fortelle litt om forløpet ved det, etterpå, blødninger osv? :o)

Ingen skrekkhistorier, men bare rent hvordan det var...

Skal nok passe på å få stilt masse spm ved samtalen på mandag ja, men da er jeg liksom i gang. Så derfor hadde det vært så fint å fått litt info på forhånd :D Blir veldig takknemelig for svar!

Skrevet

Jeg har hatt akutt og planlagt ks, og skal snart ha planlagt igjen. Jeg hadde mens blødning som varte i seks uker ca etterpå, sånn som vanlige etter fødsel. Varierer nok fra dame til dame hvor lenge den varer. Fordelen med ks her tror jeg blir at vi har ikke sting og er ikke øm nedentil så er ikke vondt å tisse og tørke seg. Men vi har jo smerter i snittet da, det sier seg jo selv.. Vondt å hoste, le og slikt den første tiden. Jeg hadde ett håndkle som jeg rullet sammen som en hard pølse og teipet fast slik, og da holdt jeg den mot magen slik at jeg holdt magen min fast liksom når jeg skulle snu meg, hoste osv. Det hjalp godt.. Det var en fys.ter som laget dette til meg på sykehuset så bare spør etter der.

Skriv ned ting du vil spørre om til samtalen, ellers er det fort gjort å glemme noe for så å komme på det etterpå, blir litt sporet av når en sitter slik og snakker..

Jeg må møte opp på føden før kl tolv dagen før, kan så få perm til 21.00 om kvelden etter de undersøkelser som da skal gjøres er gjort. var blodprøver og noe til.. Så må jeg sove på sykehuset pga lang reisevei til sykehuset. Får klyx kvelden før. Må faste fra midnatt. Blir vekket dagen etter, får da kateter, veneflon, babert. Tror det var alt. Eller måtte jeg dusje også? Husker ikke akkurat nå..

Var det mer du lurte på? Så kan jeg kanskje svare? Ingen skremsel historier. Men bare husk at detaljer og slikt varierer nok fra sykehus til sykehus, så alt blir nok ikke helt likt..

Skrevet

Hei kreps 86.

Jeg må bare skrive e ting som ikke har noe med info om keisersnitt å gjøre, men om var litt interessant....

Leste nettopp på et tidligere innlegg du har skrevet (fra sept), der du spør om noen har noen "følelse" ang når man kommer til å føde... og der sier at du har en følelse av at noe kommer til å skje for deg rundt den 7-9. okt.. ;O) og nå viser det jo seg at det blir ks den 7. på deg.. ;O)

Lykke til!! :o) Ikke lenge igjen til du får møte lillenurket nå! :o)

irene

Skrevet

morsomt da! jeg hadde på følelsen noe med den 19.okt, termin 22, men nå blir det altså den 13..

Fordi om ventetida er blitt nedkorta med 9 dager, så kjenner jeg at jeg virkelig VENTER nå, det gjorde jeg ikke før... Kanskje blitt en smule lei..

Skrevet

Ja, ganske sprøtt å tenke på at følelsen stemmer :o) Er så mye jeg har følt som har stemt i svangerskapet altså..! Helt rart ;) Men også ganske gøy å se hvor mye intuisjon vår kaan stemme... Hmm :) Prøvde å få opp den andre tråden igjen, for syntes det er gøy å høre om andre har følelse på når fødslen vil skje.

Uansett - takk for litt info Kokklimonke og anonym :D Tror nok jeg skal gjøre det som ble nevnt her, skrive ned alle spm. jeg lurer på til den samtalen.... For det baller liksom hele tida på seg! Og nå lurer jeg på enda mer =P Hvordan det vil være for babyen etter et keisersnitt..? For ved en vanlig fødsel er jo ungen med å "jobber" og vil være veldig våken noen timer etterpå. Og hvordan er det md lungene, navelstrengn? Vil ungen gråte med en gang? Får du han opp på brystet ditt osv? Sååå mye jeg lurer på =P heh. Men igjen takk for svar så langt ;o)

Skrevet

*dytter*

har så mange spm som svirrer rundt i hodet mitt hele tiden..

Har ikke sagt fra til alle venninner og slikt, har dere? Jeg har sagt fra at det blir keisersnitt til familien..Blir jo nesten sliten i hodet av å skulle si fra til folk når jeg skal ligge på sykehuset etc...

Hvor lang tid etter tør jeg ha besøk på sykehuset?

Pappan har sagt at jeg ikke skal overanalysere alt, han skal jo også være der, og er jeg for sliten til å ta imot besøk, så er jo han der og kan trille litt på gangen eller til disse "møterommene"..

kjenner dere mye/lite liv om dagene? snuppa er veldig stille.. jordmora sa det ville være naturlig pga slik hun ligger til.. Har hatt en veldig aktiv baby, så det er rart å gå fra aktiv til rolig baby.

Kan ikke besvare noen av spm dine kreps86, men håper hun anonyme over deler sine erfaringer med oss :-)

Skrevet

Syns det er fint at noen er i samme situasjon som meg, at vi liksom bare ble "kastet" i det og plutselig må forholde oss til en dato.. Så likevel veldig kjekt å dele tanker omkring det med deg farmen :o)

Vi har fortalt det til både familie og venner vi, alle er jo spente! Men også forståelsesfulle heldigvis... Så de fleste har til nå sagt at de sender på mld ang besøk, så kan jeg selv svare på de når jeg er i form til det. For vet jo ikke noe om hvordan ting kommer til å bli etterpå.. Når jeg er oppe å går osv. Og med noen så kan jo pappan trille ut på gangen og fellesstua som du også sier :) Vet du noe om hvor lenge det er vanlig å ligge på sykehuset etter et keisersnitt? Jeg skal inn på NLSH, og hørte noen si at det vanlige der etter ks er ca 5-6 dager... Men vet ikke. Tro om jeg skal pakke sykehusbagen for så mange dager? Hmm..

Så utrolig mye tanker her altså :P Har problemer med å sovne om kveldene eller etter alle doturene om natta, hehe, og må liksom ligge å "lytte til pusten" min for å avkobble fra alle tankene mine, heh. Nå er det 4 dager igjen..! iiiiii :P tre til innskriving.. Tro om man blir lagt inn samtidig som innskrivning? Er da jeg skal ha den samtalen med de som skal utføre det også.

Lillegutten min har ikke like harde & presise spark som før nei, men legen sa at det like gjerne kan være at det er trangt der inne som stillingen han sitter i. Kjenner hele tiden bevegelse da ;) Enten det er hodet som "stanger" øverst i magen så vi ser heeeele "skallen" bule ut, eller det at han legger seg heeelt over i venstre/høyre side så magen er helt skeiv. Hikking og litt smådunk osv :o)

Skrevet

måtte sjekke hvor NLSH var, Harstad her :-) Veldig merkelig å skrive bokmål merker jeg ;) hehe

Jeg har pakket 2-3 skift, men bor 1,5 min unna sykehuset, så skal legge frem favorittklærne mine i tilfelle jeg trenger noe ekstra. En ting som overraska meg, var at man kom til å blø like mye nedentil som ved en normal fødsel, så jeg har pakka litt store, baggy, mørke bukser.

Skal tenke på deg på dagen din!! Det blir spennende! Navn og slikt klart? Vi har hatt ett navn klart lenge, men vil se snuppa først :-)

Idag ble senga redd opp, blir rart å legge seg inatt, når det plutselig står ei tom seng der :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...