Gå til innhold

Sliter med å gi tran, noen som får det til å fungere?


Gem76

Anbefalte innlegg

Jeg gir sønnen vår tran, men det er ikke uten problemer. Prøvde å gi gjennom tåtesmokk, men han ville ikke suge tranen ut av den, så nå gir vi av engangssprøyter. Får jo i han noe, men han hoster mye av tranen ut igjen, og det er ikke noe koselig seanse. Hva gjør dere? Og fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gir gjennom flasketutten og det fungerer veldig fint. Vi prøvde engangssprøyte og medisinbeger også, men det var ikke så vellykket. Men kanskje medisinbeger er noe for deg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir D vitamin dråper, kjøpes på apoteket. Godt alternativ til de babyene som ikke vil ta tranen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ga han, men han gulpet så mye at jeg kommer ikke til å gi han flere ganger. Skiftet klær hele tiden. Var ikke bare litt han gulpet, men bare så det rant. Og hele tiden.

Mulig han ble kvalm av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har begynt å gi vår lille maltekstrakt som jeg blander m ca 20ml vann for å regulere magen.. det er søtt og de liker det.. i dette slenger jeg oxo tranen oppi.. ikke søl og ikke gulp... det blir det samme som min mor gjorde når jeg skulle ha tabletter når jeg var liten, hun knuste det i syltetøy... kamuflering av vonde ting er lov..... tran smaker jo høgg, så jeg forstår bebissene jeg!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga Petter tran for første gang i dag og det gikk kjempebra:-) Mulig det var tilfeldig, men han smatta og så ut til å like det godt. Jeg holdt en teskje under varmt vann en stund før jeg tok litt tran oppi. Venta deretter til skjeen var avkjølt så "tømte" jeg ivei:-)

 

Gem76, var det du som prata om babysang hos Lade menighet? Har du begynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gir tran til jente vår med engangssprøyte...det var ganske vanskelig i begynnelse,men vi fikk tips å varme litt sprøyte med tran i...og etter dette har vi ikke hatt noen problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det var jeg som snakket om babysang ja :) , -har ikke vært der ennå, tenkte prøve om et par uker. Vi sees kanskje i morgen på treff?

 

Ang. tran så skal jeg prøve alle gode råd jeg har fått her- får dårlig samvittighet av å skippe tranen, men hater å tvinge han i det. Stakkaren hoster og brekker seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir han tran fra en liten plastteskje, heller det liksom bare i han, men han får se litt på skjea først så han vet hva som kommer etterhvert. Prøver å gi litt når han er i godt humør, gjerne morgenskiftet, eller litt før han skal ha mat, så ligger liksom tranen nederst i magen hvis han skulle gulpe.

Det går som regel supert faktisk, men det kan jo være litt tilfeldig da.

Enig med at tran smaker æsj, men jeg har veldig trua på det, i motsetning til andre kosttilskudd....

 

god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen- og tusen takk for gode råd!! Nå gir vi tran hver kveld, -med skje, og det funker så mye bedre enn med de sprøytene. Varmer opp skjeia før vi har tran oppi , og det ser ut til at lunken fiskeolje er bedre enn kald- Hvem skulle tro det? Isj!! Det kommer nesten ikke noe ut av munnen etterpå, og han hoster ikke og brekker seg ikke:) Han får mat like etterpå, slik at han skal forbinde tran med noe godt. God gammeldags læringspsykologi:) Glad jeg spurte om tips før jeg ga opp, Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja helsesøstra sa at babyer visstnok ikke liker å få noe kaldt i munnen, sikkert derfor det er bedre med lunka tran...

 

Til de som gir d vitamin dråper så er jo det flott, det dekker behovet deres for d vitamin, men ikke for omega 3 fettsyrer. Jeg holdt også på å gi opp å gi tran til gutten min og gav d vit fråper en stund, men så prøvde jeg meg på tran igjen og nå får vi det til å funke. Men jeg gjør det på morran før jeg har kledd på han slik at det er lett å vaske vekk evt tran han måtte spytte ut så slipper jeg å ha en gutt som lukter tran hele dagen.. Så får han pupp etterpå for å skylle vekk den fæle smaken.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...