Honningmelon Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Jeg og sambo ble spurt om en av oss kan tenke oss å bli med der. Hva slags oppgaver har dere egentlig når dere har tatt på dere noe slikt?
Zitro Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Hmm... jeg er med i foredreutvalget. Kan det være det samme tro? Men det er ikke mye jobb... møter med dem som jobber der engang i blandt, man blir med på å arrangere dugnader og slikt og. Alt i alt er det lite jobb, men man kan påvirke sitt barns hverdag mye. Synes det er kjempe kos jeg og kunne påvirke mine barns hverdag i barnehagen.... Desverre så virker det som mange er redde for slikt. At det tar for mye tid.... Men det er ikke værre enn å droppe en kveld foran tven iblant og såpass er jo ungene våre verdt... :-)
Gjest irismor Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Er med i FAU i barnehagen (er vel det samme tror jeg). Ikke så mye jobb, har vært på 1 møte som representant for foreldrene i barnehagen i møte med kommunen. Er med å arrangerer juletrefest og sommerfest. Og det er det fau hos oss har gjort.
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Dette er klipp og lim fra en annen barnehages samarbeidsutvalg.... -Være et rådgivende-, kontaktskapende og samordnende organ for foreldre, personalet og eier. -Skal være med å drøfte barnehagens ideelle grunnlag. -Skal fastsette barnehagens årsplan. -Skal fremme kontakt mellom barnehagen og lokalsamfunnet. -Skal be om foreldrerådets syn i saker som må anses som viktige for foreldrene. -Komme med synspunkt til forandringer innenfor budsjettrammen. -Se til at barnehagen drives innenfor rammen av barnehageloven, barnehagens vedtekter og budsjett. -Uttale seg om endringer i barnehagens vedtekter -Har ansvar for barnehagens pedagogiske innhold i nær kontakt med barnehagens styrer.
Raych Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Jeg er med i både FAU og samarbeidsutvalget i vår bhg. Det som Repsils har klippet inn i sitt svar ligner veldig på de samme retningslinjene som legge føringene hos oss også Veldig kjekt å være med på dette synes jeg da. Synes det er interessant å se hvordan prosessene virker og hvor mye påvirkning man kan få gjennom diverse organer. Jeg er også representant i kommunens FAU, der er alle bhg og skoler i kommunen representert. Da kan vi legge fram saker for kommunestyret etc. Har også opplevd at det er vanskelig å få med foreldre på dette, men det er jo ikke all verdens til møter da:) Jeg har vært på 3 møter i løpet av fjoråret.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Først må en bli valgt med i FAU (foreldreutvalget) og så må en derifra bli valgt for å komme med i SU (samarbeidsutvalget). FAU arrangerer forsjellig i bhg, feks, grøtfest/juleavslutning, dugnad, sommeravslutning osv SU har det mer formelle, gjennomgang av budsjett og det som hun over nevnte. Egentlig ikke mye arbeid her i gården. 2-3 møter hvert halvår.
Lilith Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Jeg er leder for Samarbeidsutvalget i vår barnehage. Det består av en foreldrerepresentant (valgt) fra hver avdeling og en ansatt fra hver avdeling, i tillegg til barnehagens styrer. På møtene vi har hatt, har vi gått igjennom barnehagens budsjett, planlagt arrangementer og gått gjennom retningslinjene. Det er 2-4 møter i året, og man får et godt innblikk i hvordan barnehagen fungerer. Man får også være med og bestemme barnas hverdag, vi har bl.a. diskutert og stemt når det gjelder kosthold og fødselsdagsfeiringer. Vi har også vært med på å bestemme innhold på banehagens hjemmeside. På sommerfesten i år kom det en journalist fra lokalavisen, og da var det meg hun ville snakke med. Hvis du føler at du har overskudd vil jeg absolutt anbefale deg å bli med i SU. Det er ikke så mye merarbeid, og det føles godt å være delaktig og godt informert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå