Gå til innhold

Yaddaline :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi snakket om kakeoppskrifter for en stund siden, har du oppskrift på den eplekaka?.......... skal bake,ja! hehe :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart jeg har :o) *gå og finne kokeboka*

Skrevet

150g sukker

150g mel

150g smør

1ts bakepulver

2 egg

Epler, sukker og kanel

Jeg pleier å kna sammen smør og sukker først før jeg har i de andre tørre ingrediensene, deretter egg. Rør sammen og hell i kakeform (jeg pleier å bruke rundt 24 eller 26cm). Skrell og del opp eplene og legg på toppen (jeg trykker de litt nedi deigen) og strø sukker og kanel i ønsket mengde over (jeg bruker mye, hehe).

Stekes i ovn ved 180 grader i 40-45min.

Skrevet

Når jeg leser oppskriften nå og tenker over hvor mye jeg har bakt den så er det egentlig utrolig at jeg faktisk trenger kokebok for å huske den, hehe...

Skrevet

Tuuusen takk altså :) også var det akkurat en sånn oppskrift jeg var ute etter *snille yadda* :o)

da blir det baking her snart.jeg har bare en 26 form så det får gå.

Skrevet

Det er bare koselig :o)

Husmorfølelsen har fått en skikkelig selvtillitsboost i dag altså, med både forespørsel om pastarett tidligere i dag og nå eplekake :oD Skulle nesten tro jeg hadde kjøkkengen, men det har jeg ikke altså - oppskriftene mine er "arvet" fra andre :o)

Skrevet

så bra! Men du vet, de aller fleste av oss arver oppskrifter, men ikke alle innrømmer det :o)........

Nå står kaka i ovnen i allefall, håper den blir goood *smatte*

Skrevet

Hva har jeg gjort galt *buhuhu* den delte seg jo............

Skrevet

Hæ? Delte seg?

Skrevet

Den delte seg, hele kaka sprakk opp.......og jeg har vridd huet mitt på hvorfor......helt til...

mannen kom hjem å sa at det var jo spelt mel i den krukka med mel, ja som det pleier å være hv.mel i...grrr...........

:o)

Skrevet

Jeg trenger eplekake-oppskrift jeg også, så jeg lurte meg innom en tur. Men du? Skal det ikke være noe væske i røra? Blir det nok med bare smør og egg kanskje...

=)

Skrevet

Hehe, da så :o) Har ikke sprukket med hvetemel i alle fall, selv om den ikke akkurat blir sånn høy kake...

Skrevet

Silje; det holder med eggene og smøret ja :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...