mamma *3 FØDEKLAR Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Hei på dere som venter et vidunder i desember:O)) Det hadde vært moro å bli litt bedre kjent med dere som har termin i desember. Moro å høre om svangerskapet, antall barn dere har osv. Da begynner jeg. Jeg er ei gift jente fra Vestfold. Mannen min og jeg venter nr. tre 3 desember. Har to nydelige jenter fra før (3 og snart 5 år) som gleder seg stort. Det var ikke planlagt denne gangen, men allikevel en veldig hyggelig overaskelse. Vi får gutt nå, noe jeg synes både er skremmende og spennende. Går til noe jeg egentlig ikke kan så mye om. Har slitt med kvalme og bekkenløsning og må vel ærlig innrømme at jeg gleder meg til å bli ferdig: Kanskje vi snakkes:o))
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Vi treffes her: http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/5029
ellynn Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Så hyggelig initiativ:) Jeg er fra Vest-Agder, forlovet og vi venter vår første 5.desember, og det er en gutt. Har vært sammen i mange år, men hadde tenkt å vente litt med å få barn. Heldigvis kan man ikke planlegge alt, og min lille "frontkjemper" i magen ble en svært hyggelig overraskelse som vi gleder oss helt enormt til å møte:) Ellers har jeg ikke slitt med noen ting, det er nesten for godt til å være sant! venter liksom på at noe snart må inntreffe meg og, men min mor har også hatt "problemfrie" svangerskap, så kanskje jeg er en av de heldige. Hvordan ligger du (eventuelt andre som svarer på innlegget) an med klær/utstyr/rommet osv?
elinom trebarnsmor Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Jeg er fra telemark, er gift og har to gutter på fem og seks. Vi tror det er ei jente denne gangen og gleder oss veldig. Har det meste av utstyr fra før, skal til IKEA og kjøpe madrass i morra. morro
mamma *3 FØDEKLAR Skrevet 30. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2008 hei på deg:o)) He he ja det var det rommet ja.... Det skal sies at vi bygde nytt hus for halv annet år siden. Vi hadde bestemt oss for at to barn egentlig var nok.... Ja vi bygde ihvertfall to barnerom og et voksen - litt kjedelig det nå gitt.Har to ekstra soverom i kjellerdelen, men kan ikke akkurat legge han der. Han får sove hos oss så lenge. Ellers så har jeg kjøpt en del klær, vogn, sete og senga er klar. Mangler egentlig bare noe småtteri. Hva med deg??
nurket<3 Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 jeg er fra Oslo, men bor i Bodø. venter min første 16 des, og vi gleder oss veldig selvom det var langt fra planlagt. har nesten ikke kjøpt noe ennå!! men så skal det sies at vi fikk vite kjønnet (jente) først i går, så fargevalg har vært litt vanskelig. det eneste som er iorden er basisklær og stellebord. men vil gjerne ha det å tutle med også, for når alt er gjort klart tror jeg jeg kommer til å bli gal av å gå å vente...
mamma *3 FØDEKLAR Skrevet 30. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2008 Ja jeg vet alt om å kjede seg. Måtte gjøre en del ting ferdig, da jeg er nesten sengeliggende. Har sinnsyk bekkenløsning og i tillegg la poden seg langt ned i bekkenet allerede i uke 29. Så jeg må ta det litt med ro, vil ikke ha fødsel ennå. Orker bare noen ærender hver dag, så prøver å legge opp til et eller to gjøremål daglig:o)) Har til og med kjøpt 8 julegaver - hjelpes meg. Mannen min sa han kunne fikse alt, og da ble jeg veldig stressa gitt.
nurket<3 Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 uff da!! jaja, da er det jo greit å være tidlig ute. har litt vondt i ryggen selv bare, og var mye dårlig i begynnelsen, men ellers har jeg vært veldig heldig (til nå iallefall). julegaver i september! jeg er imponert:)
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Slenger meg på her jeg og! Jeg er ei jente på 24 fra Fjellhamar, som venter barn med samboer 16 desember. Det er vårt første barn, og hun var ikke planlagt, men hun er mer enn ønsket, og vi gleder oss utrolig mye til å møte henne, om noen måneder! Vi har vært sammen i snart 3 år, og bodd sammen like lenge. Jeg var litt plaget med kvalme i uke 8-12, men etter det har ting vært ganske smertefrie. Jeg har og lavt stoffskifte, men dette har holdt seg helt flott og stabilt gjennom hele svangerskapet, heldigvis. Vi har kjøpt litt hittil; Vogn, stellebord, helsetepper, håndklær og masse masse klær. Mangler seng og bilstol så er vi vel sånn halvveis i boks! Flytter til ny leilighet i Oslo i April, så vi slapper av med møbel kjøping til barnerommet til den tid!
opsi fødeklar Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Jeg er fra Fredrikstad, og har termin 4 desember. Jeg har tre gutter på 4, 8 og 12 fra før, så det her blir min 4 lille prins.
stinky-monkey Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Jeg har termin 5.desember, og venter en liten prins :-) Har to gutter og ei jente fra før, så dette blir vårt 4.barn, og mest sansynlig det siste ;-) Sliter en del med ryggen, og er sykemeldt pga den. Men ellers er jeg i ganske god form :-) Har ikke kjøpt annet enn litt klær og noen smokker til babyen :-) Vi har kvittet oss med det meste av utstyr fra de andre, så vi trenger en god del nytt denne gangen...
monebj - 111008 <3 Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Hei! Skriver meg på her jeg og Er 20 år (21 på termindato, som vi nå har funnet ut at er 12. des i stedet for 18. des), kjæresten ble akkurat 19. Kan ikke si at det var planlagt, har vært sammen i snart ett år, men har planer om å holde sammen leeeenge Kommer fra Buskerud. Får en liten gutt, sier de. Har kjøpt vogn og stellebord selv, og arvet nesten alt annet, så vi er i rute Har ikke hatt noen plager sånn egentlig, bare en aktiv baby som liker å sparke på blæra, men det tåler jeg
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Hei:-) Jeg er 29 år og fra Bergen. Gift, og vi venter vår første: en gutt:-) Vi har handlet inn så og si alt vi trenger, og er vel bare litt klær til som trengs. Terminen vår er 14. desember, og håper inderlig han kommer før jul! VERDENS BESTE JULEGAVE!!!!!!!!! Har hatt noen plager, men kan ikke klage. Kvalmen satt i lenge, og nå er den erstattet med halsbrann. Ellers er jeg noenlunde i fin form:-)
minførste og det er gutt :) Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 Hei Jeg er 21 år og bor i stavanger. Vi skal ha vår første og han kommer den 28 desember. Så jeg er noen dager tidligere her inne Vi har akkurat kjøpt oss leilighet å fått den i stand. mangler bare noen småting. Så nå kan vi kose oss med innkjøp av alle babytinga! Har hatt litt plager. som å spy hver dag i 5 måneder. Er fortsatt litt tendener til kvalme å spy men klarer meg ganske greit nå.. Deilig å bli kvitt litt i hvert fall så jeg har derfor vert sykemeldt siden jeg jobber som kokk, Hvor mye kjøper dere av klær i str 50-56????
2stk*perfekteBarn Skrevet 1. oktober 2008 #15 Skrevet 1. oktober 2008 Hei! Jeg er ei jente på 24 fra vestfold. Er gift og venter min andre. Alt av utstyr har vi vel egentlig etter førstemann, så det som gjenstår er litt oppdatering innen klærne. Termin er 5 desember og jeg er i full gang med julerengjøring og tenkte jeg skulle få unna julehandelen snarest. Akkurat som mamma*3 ble stresset over at mannen skulle fikse alt, har ikke jeg heller nerver til å overlate det ansvaret til han =)
mamma *3 FØDEKLAR Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #16 Skrevet 1. oktober 2008 he he kjente meg igjen der gitt. Jeg elsker å gi gjennomtenkte gaver og ble stresset da mannen skulle fikse. Da blir det ofte dyrt og lite gjennomtenkt. Moro at vi nesten har termin samtidig - skal du føde på tønsberg sykehus også... Kanskje vi sees da. God morgen til alle sammen. Har faktisk sovet godt i natt og føler meg ganske uthvilt:o))
Mamman til M&E Skrevet 1. oktober 2008 #17 Skrevet 1. oktober 2008 Hei! :-) Jeg bor i Sandnes og venter min andre den 18. desember, også denne gang gutt. Ble egentlig veldig glad da jeg fikk vite at det er gutt siden det bare er 21 mnd mellom dem. Håper de vil få stor glede av hverandre med tiden :-) Det jeg sliter mest med er tanken på at jeg ikke kan forklare "storebror" at det skal komme en baby i hus. Synes det er vanskelig å ikke kunne forberede han. Vi har det meste av utstyr men har kjøpt søskenvogn og ny seng til den lille + litt andre greier som vi må ha dobbelt av :-) Formen var MYE bdre sist, sliter nå med tretthet, mye kynnere, halsbrann, vond rygg etc........huff, dette høtes sytete ut :-) Gleder meg til han kommer ut må jeg innrømme.
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 1. oktober 2008 #18 Skrevet 1. oktober 2008 hei hei:-D jeg er ei jente på snart 22år som bor på vikeså i rogaland sammen med min forlovede:-) Vi venter vårs første 11 desember og gleder oss veldig samtidig som det er veldig skummelt. vi har vært sammen i 2 år, forlovet oss etter 1 år og ble gravid 1mnd før 2års dagen og gifter oss august neste år, så her har det gått slag i slag;-D hehe... svangerskapet mitt har vært litt vanskelig, vært sykemeldt siden jeg var 7 uker på vei pga ekstrem kvalme og oppkast, fikk bekken plager i uke 13 pga gammel skade i bekkenet.... men jeg koser meg for det og nyter tiden selv om jeg skulle ønske det var min tur å føde nå;-D barne rommet er nesten fredig og vi mangler bare små ting til babyen.... men det er ikkje lett å kjøpe så mye for vi vet ikkje kjønnet;-) dette ble litt langt men jaja...hihi:o)
Lillemy2004 Skrevet 1. oktober 2008 #19 Skrevet 1. oktober 2008 Hei Er jente på 33 fra Vestfold, forlovet venter nummer to 19 desember. har ei jente fra før. Nå vet vi ikke hva det blir, Har vært kjempe mye dårlig denne gangen, og i uke 26 ble jeg sendt hjem sengeliggende med sterke kynnere og nedpress, babyen la seg langt ned så jeg må ta det med ro for ikke å føde for tidlig. Ellers har jeg hatt kvalme, hodepine bekkenløsning, kynnere. går til oppfølgning på SIV. Gjør små ting av det jeg orker men blir mye stille sitting. planlegger litt jul og hvet i allfall hva jeg skal kjøpe til fleste parten. må bare ut og få kjøpt de:) Ha en fin høstferie klems
mei&mi + marcus :) Skrevet 1. oktober 2008 #20 Skrevet 1. oktober 2008 Hei. Vi venter en gutt med termin på julaften! Vi håper han kommer noen dager før.. Mistet i MA i desember i fjor, ble gravid igjen i mars, så det var planlagt og vi gleder oss alle sammen. Har en jente som blir 5 nå i oktober, hun gleder seg maaasse til å bli storesøster! Så det blir kjekt. Meg og barnefaren bor for tiden hver for oss, men har et bra samarbeid og håper ting ordner seg etterhvert. Har ikke hatt noen store plager i svangerskapet så langt, bare det vanlige med kvalmen som avtok en gang i 3 mnd og har problemer med bekkenet når jeg har gjort for mye. Det jeg synes er verst er disse hormonene man har null kontroll over! Griner for ingenting og er sur og sint... Men ikke så lenge igjen nå, skal på Ikea og kjøpe grindseng og stellebord i dag. Blir godt å få noe i orden. Er jo så mye man går å planlegger og tenker på.
mei&mi + marcus :) Skrevet 1. oktober 2008 #21 Skrevet 1. oktober 2008 Er forresten 23 og 24 år, bor i Bergen og har vært sammen sånn fram og tilbake i ca. 6 år.
alokim Skrevet 1. oktober 2008 #22 Skrevet 1. oktober 2008 Hei. Er 35 år, gift,bor i Oppegård, har to gutter på 7 og 10 år. Venter gutt nr 3 den 9 desember. Kvittet meg med alt utstyr etter nr 2 da jeg trodde jeg ikke skulle ha fler :-). Har fått tak i barnevogn, sprinkelseng, klær til den første perioden. Var kvalm de første mnd noe jeg ikke var med de to første så trodde først det var en jente denne gangen men den gang ei :-). Er litt plaget med bekkenet og ryggen men kun hvis jeg gjør mye en dag. Er 50 % sykemeldt syntes tiden går sakte men er vel greit å nyte tiden frem over.
Leonora_ Skrevet 1. oktober 2008 #23 Skrevet 1. oktober 2008 Heihei! Venter en liten 9.desember. Vet ikke hva det blir, vi syns det er spennende at det fortsatt er en hemmelighet Bor i Bergen med min forlovede og det er vår første. Ikke planlagt, men vi gleder oss mye likevell! Er ikke så godt i gang med kjøp av utstyr enda. Men vi arver seng og bilstol, og så skal pappa lage vugge! Har også kjøpt litt klær, men synes ikke det er så mange fine nøytrale klær i butikkene..
adventsmamma 72 Skrevet 1. oktober 2008 #24 Skrevet 1. oktober 2008 Er 36 år, bor i Vesterålen og venter gutt nr 3 2. desember. Har to gutter fra før på 7 og 10 år. Har hatt et tungt svangerskap med kvalme, oppkast og bekkenplager. Strever fremdeles, men skal nok holde ut de to siste månedene. Prøver å kose meg, siden dette er mitt siste svangerskap.
mamma *3 FØDEKLAR Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #25 Skrevet 1. oktober 2008 Så koselig å høre fra alle. Er moro å bli "kjent" med fler i samme situasjon. Vi er en gjeng her som skal gå hjemme sammen, men alle har født. så når vi møtes er det snakk om fødsler, amming, gulping, bæsj osv... Jeg er jo ikke helt der en ennå... Så hei alle sammen. I dag har vi fått et lite "dilemma". Mine to jenter har hele tiden hatt et sterkt ønske om at han skal hete Julius. Jeg synes også navnet var veldig fint, og mannen min sa det var greit. Vi snakker med magen og kaller poden bare Julius. Men i dg fikk jeg melding av mannen, han ville så gjerne at han skulle hete Linus i stede. Hjelpes meg, jeg vet det selvfølgelig ikke er for sent å bytte navn, men har på en måte hengt meg litt opp i Julius. Og jentene kommer ikke til å like forandring......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå