Gå til innhold

Oj, stor baby med stompen ned. Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var til vekstestimering i går. Er i 34. uke og pjokken har valgt seg seteleie. Legen estimerte fødselsvekten til det samme som sist, 4500 - 5000 g. Mini satt bomfast og sammen med beskrivelse av de siste ukers bevegelser gjorde hun det klart at troen på vending og endring av leie var heller liten.

Det ble aldri prat om KS. Noen andre med baby i seteleie eller som har noen gode råd til meg???

Er forøvrig førstegangs... Ny estimering er to uker før termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur eg hadde prøvd å fått planlagt keisersnitt, istadenfor å måtte evt fått ein dårleg fødselsopplevelse som kanskje kom til å ende opp i hastesnitt.

Men, for all det. Det kan bli ein kjempeflott vaginal fødsel for det. Lykke til. :)

Hos meg blir det normal størrelse og hovudet den rette veien. (Heldigvis... ellers hadde eg nekta å født vaginalt.)

Skrevet

Oi. Jeg er i samme situasjon! Men det ble først funnet ut igår, helt tilfeldig ved en kontroll på sykehuset pga høyt blodtrykk, +1 i protein og masse ødem... Jeg er 37+4 nå, også førstegangs. Og lillegutten vår, som tydeligvis ikke er så liten, ble esteimert til ca 4000-4200. Mindre enn din da :P Men likevel for stor til vaginal fødsel..! Så idag ble det bestemt dato for keisersnitt!! Iiiiiiii. Er nervevrak jeg ;) Dette er så spennende, og som jeg gleder meg til å ha han ute hos oss.

Masse lykke til, til oss begge :D:D

Skrevet

Med den estimerte størrelsen er du uansett over det som normalt anses være grensen for vaginal setefødsel. Normalt går grensen ved 4000, selv om noen sykehus tillater opp til 4200-4500 ved veldig romslig bekken. Ved seteleie er det vel vanlig å bli sendt til oppfølging ca uke 36-37 for måling av bekken, evt vendingsforsøk og evt beslutning om ks. Sørg for at du får dette. estimering 2 uker før fødsel høres veldig sent ut. Jeg skal på vurdering når jeg er 37+2.

Ville aldri vurdert prøve meg på vaginal fødsel med en så stor krabat der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...