Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Er førstegangs, så ganske grønn på dette området.. Kjøper man dem på vanlige butikker, som H&M el Lindex..? Og hva er egentlig amme-innlegg? Hehe...litt grønn ja;)
Hemina Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 jeg har kjøpt på lindex.. men irriterer meg voldsomt over at det ikke er bøyler i amme BHene der! Så om de finnes med bøyler aner jeg ikke - og ikke henne som jobbet på lindex heller, men finnes det blir jeg glad om noen sier ifra Ellers har jeg kjøpt avent innlegg på babyshop - fikk med to esker da jeg kjøpte pompe, så de selger iallfall de der. Ellers finnes det vel anne innlegg i de fleste butikker (kiwi, rema1000 osv) og der de selger barneutstyr har de som oftes noen i ull å som er veldig anbefalt
Myra Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Jo, det finnes ammebh med bøyler, men det anbefales ikke pga at det kan klemme melkekanalene og føre til brystbetennelse. Cubus og Lindex har en del ammebher. Ellers har velutstyrte babybutikker det. En del nettbutikker (se oppe på siden her under utstyrsguide-mammaklær). Ammeinnlegg får du kjøpt mange steder bl.annet på apotek. Jeg hadde ammeinnlegg i ull innerst og så sånne engangs innlegg utenpå fordi jeg ikke skulle lekke tvers gjennom. Men det er lurt å ha ullinnlegg innerst mot brystet.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2008 Takk for svar! Så ammeinnlegg er innlegg man legger inni amme-BH som en slags "forsterkning" for å unngå lekkasje..?
Hemina Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 jepp + at det er greit å bare kaste innleggene (eller vaske dem), i steden for å måtte vaske bhen hver gang en lekker litt!
HegeAE Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Eg kjøper på Lindex alt av bh, men det er fordi dei har gode bh-r for oss som har stor størrelse. Ammeinnlegg bruker eg kun ull. Gjorde det sist gang, og kjem til å gjere det denne gangen og. Triumph-bh syns eg er best når det gjeldt amme-bh.
sitrus76 Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Har kjøpt en del på Sparkjøp. Der er triumph litt billigere. Og de har noen myke, "kipe" som jeg har brukt en del på natta. Orker ikke å ligge uten, og de med bøyle syns jeg blir for stive.
sitrus76 Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Forresten har de jo ammeinnlegg og sånn på Sparkjøp også. Både ull og sånne engangs i esker. Jeg går for engangs da....Syns det virker mye mer hygienisk. Selv om jeg vet at ull skal isiolere mer til tross for at det er fuktig. men jeg syns det blir litt ekkelt. Har brukt begge deler og har ikke vært noen forskjell mht brystbetennelse. Det har jeg fått med begge deler!
babelin Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Har kjøpt amme-bh både på lindex og triumf, hvor sistnevnte har med bøyle. Tror det kan være greit å prøve begge delene før man finner ut hva som fungerer for seg:o) Dette er sikkert individuelt, hva man liker. I fht. amme-innlegg kjøpte jeg 2 sett i merino-ull på apoteket, i tillegg til en-gangsinnlegg der. Det er nok dyrere enn på vanlig matbutikk, men jeg tenkte det kunne være greit å starte med det, dersom brystvortene blir sår i starten. Men vet ikke dette da det er første gangen min:o) Er det forresten vanlig å bruke begge deler samtidig?
elinom trebarnsmor Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 gå til bravissimo.com Der selger de ammebher med bøyle. Jeg har ihvertfall kjøpt der før. De har også store størrelser for de av oss som trenger større cup enn d. :-)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Har sett noen på sørbø også.. husker ikke prisen..uff, jeg gruer meg helt forferdelig til dette med amme-bh, jeg:( problemet er at jeg er liten om midjen og stor i cup-en. Så finner sjeldent min strl. Og jeg vet ikke hva dere andre bruker til vanlig, men jeg orker ikke tanken på en bh uten spiler og at det bare skal være et tynt stoff, ikke noe som holder puppene oppe. Jeg holder på å bli gal bare av tanken:(
rubin Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Jeg venter nr. 4 og har slitt ut endel ammeBH`r og innlegg! Jeg anbefaler både ull og engangsinnlegg sammen jeg! Ulla holder deg varm, mens engangsinnleggene kan du kaste når du føler for det.... Har du -som meg- syyykt mye melk, så er det mest praktisk med begge! Amme-BH med bøyle tror jeg jeg så på HM nå.. Jeg har bare 2 dager igjen... blir satt i gang på torsdag kl 0900! Weeeee!! skrekk og glede på samme tid .. Lykke til med nedkomsten til dere andre :)
rubin Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 -og forresten; engangsinnlegg får du på dagligvarebutikkene! Har handla det mange ganger på både rimi og rema!
Frøken Linn Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 Er det noen som vet hvor det finnes ammeBh i A størrelse?? Ikke alle som er så heldige at de fyller Bcup...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå