gullgutten_min! Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 heisann! hvilket knekkebrød er det sunneste, altså minst kalorier i?? (da tenker jeg ikke på de supertynne flisene,, er det finncrisp de heter mon tro...)
Sivalur Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Vet ikke akkurat kaloriinnhold, men ryvita mener jeg er det sunneste knekkebrødet, fordi det er laget på rug og ikke på hvetemel. Har en pakke Ryvita Sesam foran meg nå, og et knekkebrød i den pakken inneholder 34 kalorier.
gullgutten_min! Skrevet 30. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2008 ja akkurat den kjøpte jeg istad og de var faktisk skikkelig gode! selv om jeg ikke føler at jeg blir mett av å spise de da.... men de får kanskje litt fart på forbrenninga mi..
Sivalur Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Hva hadde du som pålegg? Anbefaler kokt skinke fra Finsbråten, den er veldig god. Du bør ha noe med proteiner på, så blir du mettere - og spis en 4-5 stykker hvertfall. Og grønnsaker i tillegg hvis du ikke blir mett. Grønnsaker kan du jo spise så mye du vil av, det er bare sunt sunt sunt.
gullgutten_min! Skrevet 30. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2008 hadde bare brelett og lettere-norvegia på. egentlig ganske godt! men da skal jeg prøve den skinka. hehe.. da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for at jeg ikke følte meg mett etter 3 stk!! takk for tipset!
Sivalur Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Nei, det må du ikke ha dårlig samvittighet for!! To knekkebrød tilsvarer ca en skive vanlig brød i kalorier, så bare lang innpå! Du bør nok spise hvertfall 4 ja, og som sagt med proteinrikt pålegg - og grønnsaker til.
La Perla Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Jeg sverger til Husman knekkebrød, de "vanlige". Etter å sa sammenliknet dem med mange andre ang. fiberinnholdog kalorier, falt valget på dem, og dessuten smaker de jo kjempegodt. Jeg liker å ha leverpostei og agurk på, eller makrell i tomat.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Husman med leverpostei er himmelsk! De fleste brødskiver inneholder uansett 150 eller mer kalorier pr skive, så det er umulig å ha dårlig samvittighet samme hvilket knekkebrød man bruker...
Nurse80 Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Elsker rugsprø orginal og havre. Litt tynne, men sååå gode og sunne!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå