Gå til innhold

Kan han ha snudd seg i uke 38?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på kontroll til fastlegen i dag i uke 38+6.Babyen har ligget i hodeleie siden uke21 men ikke festet.Legen var litt usikker i dag hvordan han lå.Vanskelig å kjenne sa han men at han sikkert lå med hodet ned pga at dem snur seg ikke så seint i svangerskapet.

Stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmora mi sa ihvertfall at man hadde kjent d jævli godt om dm snur sæ så seint! E trangt som fy dær inne nu :-P Å dm flyte jo ikke lett rundt i fostervanne mer.

Han har sikkert ikke snudd sæ ;-)

Lykke til! du e jo snart i mål!!! :-)

Skrevet

Takk for det :-)

Bare 10 dager igjen til termin.Håpe jeg slipper å gå så veldig mange dager over

Skrevet

Min snudde seg fra tverrleie til hodeleie (sannsynligvis!) i uke 37. Merket godt at det rørte seg der inne, men ikke mer enn at jeg hadde klart å sove gjennom hadde det skjedd om natten. Barnet til en venninne av meg snudde seg frem og tilbake helt frem til fødsel. Det er vel høyst sjelden at de snur seg så sent, men hvis legen var usikker ville jeg nok bedt om UL for å være helt sikker!

Skrevet

i forrige svangerskap drev junior å snudde på seg så og si helt fram til fødsel, og han var 4,5 kg og hadde det trangt. men det kjentes som regel skal jeg si, hehe... men om jeg sov så kunne jeg merke om morran at han lå annerledes....

nå er jeg 34 uker på vei, og får visst en stor unge nå også. og jeg skal love deg at den snur på seg rett som det er :)

vet at noen leger sier at de ikke snur seg etter uke 31-32, men det er da fryktelig individuelt. mange jeg kjenner har de snudd seg på mye senere...

men om du er nervøs snuppa, så spør om de kan ta en UL for sikkerhets skyld om de ikke klarer å kjenne det. så slipper du å gå og være nervøs unødvendig :)

Skrevet

Skal tilbake om 9dager(1 dag før termin)kan spørre da vist ikke jeg har født da.Fødte 3 dager etter termin sist

Skrevet

snuppa :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...