Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Jeg jobber bare 60% men er så utrolig dårlig om dagen, kaster opp og er helt ferdig i kroppen =( blir såå deprimert av dette! tror dere jeg kan få sykemelding så jeg ikke trenger å jobbe for en periode til det blir bedre? syns det er forferdelig å måtte spørre legen om dette, jeg er også bare 7 uker på vei, uff tror dere legen forstår dette og om jeg vil få sykemelding? gruer meg til å spørre!=( men hva skal jeg gjøre, prøver å spise litt om morgenen før jeg går i dusjen, så det ikke blir veldig raskt opp, men i dag morges kastet jeg opp i dusjen allikevel=( ikke lett dette! Forresten så har jeg heller ikke vært på noe kontroll enda, er jo ikke før uke 12, føler det er ekstra rart da å komme og be om sykemelding! Hva sier jeg forresten til de som sitter i resepsjonen? de spør alltid hva det er jeg skal ha time for! skal jeg si det gjelder sykemelding?!? Håper noen kan svare meg=) takk!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Ring legekontoret og si du er gravid og syk, at du trenger en time så fort som mulig. Gravide skal prioriteres hos legen... Så forteller du legen akkurat hvordan du har det, skulle ikke trenge å be om en sykemelding, etter hva du forteller er det han som skal avgjøre om du trenger en. Antagelig vil han tilby deg en. Lykke til!
Gjest Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Jeg synes du kan be om sykemelding. Egentlig er dette med svangerskap og sykemelding et veldig rart tema. Når man er gravid og virkelig trenger ekstra hvile, omsorg og avlasting, da skal man bite tennene sammen og tåle hva osm helst virker det som på noen, for: Graviditet er ikke noen sykdom.... Nei, kanskje ikke, men man kan bli "syk" av å være gravid. Ingen ville vel gått på jobb, eller orket jobb om man hadde omganssyken i flere uker vel? Men spyr man daglig og er kronisk kvalm og redusert pga manglende næring fordi gravid, ja da er det bare å pelle seg på jobb ellers er man pingle. Ingen ville stusset om noen ble sykemeldt fordi de hadde prolaps el som gjorde det vondt å bevege seg, men har man bekkenløsning, ja da er man pingle om man sykemelder seg. Osv. Galskap mener jeg. Vi har råd til å verne om de gravide her til lands og legge best mulig til rette for gode og sunne svangrskap med akkurat så mye arbeid som den gravide klarer (om det nå er 100% stilling, 50%, noe annet eller ingenting).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå