Baby 20 mars ♡ Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Lillegutten spiser nesten ingenting nå.. før hadde vi en grei rytme på det.. Frokostgrøt rundt 9 og vann, lunsj i 12 tiden: melk og fruktmos.. grøt klokka 5 igjen og melk før senga.. Men nå har det vært en liten stund med mye matnekt... spiser på natta (eneste gangen han tar pupp) men har vært litt kranglete der og.. Han er 6 mnd og har to tenner, var ikke sånn da han fikk de men kanskje det er flere på vei? Hvor gamle må de være for å få brødskive? Kjenner jeg blir litt lei meg når han er så vanskelig.. Ikke vært noe sutregutt før, men nå er det sutring hele tiden... What to do? Hjelp...
happy og to små Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Jeg har desverre ingen råd, men har det på akkurat samme måten. Før hadde vi to grøtmåltider pr dag og amming innimellom og en amming om natten. Hun er nå 7,5 mnd og nekter grøt og ammer bare 2 til 3 ganger om dagen. Veldig frustrerende!! Får ikke i henne noe, og protesterer vilt hvis jeg forsøker å gi henne pupp når hun ikke vil ha. Dette har nå pågått i snart to uker og jeg skal på helsestasjon i morgen og få noen gode råd. Hun er ikke så veldig sutrete, noe jeg syntes er rart med tanke på hvor lite næring hun tar til seg.
Baby 20 mars ♡ Skrevet 30. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2008 Vi skal på 6 mnds kontroll til uken sæ jeg tenkte jeg skulle høre litt der... Gi beskjed hva de sier om din lille i morgen da:)
aragon Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Disse babyene forandrer rutiner stadig vekk. Gutten vår har hatt flere sånne perioder. Som regel har de gått over av seg selv i løpet av en 2 ukers tid. Vi har da bare fortsatt som før med matrutinene også har han styrt søvnen på dagen selv. Årsaker til slike sutreperioder kan være: Tenner At de er i ferd med å lære en ny ferdighet motorisk, f.eks sitte, krabbe, reise seg..osv... Sykdom Du kan fint begynne å prøve å gi brødskive nå(skjær bort skorpa og gi små biter med itt smør el leverpostei) el. så kan du prøve kanel på grøten. Det var en suksess ved grøtnekt her!
stinky og poopy Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Har det helt likt jeg også, men mini her er litt eldre - han er snart 11mnd. I dag har han nesten ikke spist, ikke drukket noe nevneverdig heller - jeg holder på å bli gal. I tillegg sliter jeg med litt depresjon, og når han holder på sånn som nå, så anger jeg på at jeg i det hele tatt ble gravid og fikk en unge!!! Men han er glad og fornøyd, sitter på gulvet og leker alene nå (uvant for ham å være), griner ikke og er ikke sutrete, så da antar jeg at alt er ok.
ruffen Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Det gjør ikke noe om de spiser litt lite en dag eller to! Bare de drikker! Vi har hatt noen sånne perioder, og plutselig er alt i gjenge igjen. Prøv å ikke stress. Tilby mat til de faste måltidene, og prøv å ikke bekymre dere. Det går bare litt opp og ned. Vi er jo ikke alltid like sultne vi heller. Kanskje er det noe som plager de - vondt i halsen, småkvalm...etc..eller bare litt matlei. Vi begynte med skive fra ca 6-7 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå