Gå til innhold

gav dere brudebilde til foreldrene deres i gaver eller kjøpte foreldrene de selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi tenkte at det kanskje kunne være en grei julegave til foreldrene våre... men så er ikke økonomien helt på topp fordi vi bygger hus akkuart nå... og bare for å få bildet på papir så koster det 1200 kr stk... og så kommer rammen i tillegg... vi har liksom ikke 5000 å bruke på bilder til foreldrene våre nå. skulle jo gjerne hatt bilder selv også...

hvordan løser vi dette?

er det frekt å spørre om vi skal få bildet på papir og så ordner de ramme selv?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde tenkt å gi det til dem som takk-for-hjelpen-gave..

Men svigers NEKTET å la oss betale, har nok noe med at vi har vært ute med MYE penger i det siste mtp rep på bilen..

Så da skulle mamma og pappa også betale for sitt bilde..

Vi får finne på en annen takke-gave til dem..

Men nei, jeg synes ikke det er frekt! Dere kan fint forstørre bare bildet, også ordner de ramme selv! De skjønner nok det veldig godt, og blir nok fornøyde bare av å få bildet =)

Skrevet

i min familie er det skjelden bildet blir gitt med ramme, så jeg hadde ikke syntes det var frekt. De skjønner da at et bilde med ramme er dyrt de også, og har kanskje også fått med seg at dere bygger hus, å da vet de at økonomien ikke er på topp. Gi dem bilde du.

Skrevet

Vi ga dem en forstørrelse hver i gave ja:) I tillegg forstørret både mine foreldre og svigerforeldrene mine opp ett ekstra bilde hver (de valgte to ulike bilder) som de ville ha utenom:)

Skrevet

Mine foreldre og svigerforeldre betalte selv for sine.

Skrevet

Vi gav dem i gave, men vi fant nokså rimelige rammer til (ble jo allikevel noen tusen med forstørrelse og ramme). Ville de ha fancy ramme (eller en bestemt type ramme) fikk de heller bytte denne for egen regning. Vi valgte en enkel ramme som passet bildet...

Du kan få ok rammer til ikke så mange hundrelappene, så får de heller investere i dyre rammer selv.

Skrevet

skal spørre om de vil gjøre det sånn. da kan de jo velge ramme selv også :) hehe

er jo dyrt bare å forstørre bildene syns jeg. vi kunne gjerne tenkt oss et av oss sammen og et av hver av oss i tillegg selv... så da blir det jo 3 bilder + rammer bare til oss selv... så tror rett og slett ikke vi får råd til det om vi må kjøpe alt til foreldrene også... :)

Skrevet

Kan dere ikke bare gi ett vanlig str limt inn i ett takke kort, så kan jo foreldrene velge om de vil spørre dere om å kunne forstørre det, om de vil det?

I min familie er det ikke tradisjon for å ha fotografier hengende på veggen, så hverken min eller mannens familie hadde satt pris på at jeg hadde forstørret opp og satt ramme på. Da hadde det vært dumt av meg å brukt flere tusen kr på dette.

Jeg selv, mannens og min familie er mye mer glad i å ha bildene i fotoalbum enn på veggen. Kanskje dere kunne laget ett lite takkealbum? Da kan dere bruke normal str på bildene og det joster jo ikke så masse?

Skrevet

Vi skal gi et 24x24cm bilde i laminat til foreldrene våre. Det kommer på underkant av 1000 lappen, og de må kjøpe ramme selv. dette blir årets julegave fra oss.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...