Gå til innhold

Ca. hvor ofte må dere ha med ny bleiepose i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stussa litt da jeg kom i bhg i går og det sto at lillegutt trengte bleier. Han har bare vært der en måned og to av de ukene har han vært hjemme pga sykdom. Bruker man 25 bleier på 8 dager fordelt på 6 timer da?

Hvis de bytter såpass ofte bleier kan jeg jo kjøpe et billigmerke isteden da han umulig kan rekke å få gjort stor før de bytter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dvs at det har gått med 3 bleier om dagen? Synes ikke det er så mye. I bhg vår bytter de fast to ganger uansett, altså det skiftes bleie før lunsj og på ettermiddagen selv om barnet ikke har bæsjet. I tillegg skiftes det jo når barnet har bæsjet. Så da blir det mellom 2 og kanskje 4 om dagen.

Skrevet

De bytter jo 2 ganger om dagen, flere om han har bæsja. De sier vel også i fra før det blir tomt.

I bhg hos oss sier de i fra når de har igjen ca. 5 bleier, i tilfelle foreldrene glemmer.

Høres ut som et greit regnestykke det : )

Skrevet

Ca hvertredeje uke trenger han ny pakke.

Så en gang leverte jeg to pakker i slengen, men jaggu trengte han ny pakke etter ca tre uker fordet. Så misstenker at den ene pakka forsvant eller ikek ble merket hans navn....men det er ikke noe jeg gidder lage en sak ut av akkurat.

Skrevet

i barnehagen til min bytter de 2 ganger daglig og ellers ved behov..

vi må vel fylle på ca hver andre-tredje uke.

Skrevet

Har med en ny pk ca hver 14 dag, og noen ganger oftere enn det.

Bleieskiftene blir tatt til faste tider, og jeg tror neppe at de ansatte har tid til og kjenne på alle bleiene før de skifter så noen ganger blir det sikkert sånn at de skifter tørre bleier.

Også blir jo barna skiftet på utenom de tidene og de bærsjer eller noe sånt, og da går det jo med noen bleier...

Du kan selvfølgelig kjøpe "billigmerker" så lenge du finner noe som passe fint til barnet ditt.

Skrevet

her har de skift 2 ganger om dag, fast, og ekstra om det er bæsj.

mini har gått i bhg i en mnd. har ennå ikke tatt med nye bleier. men han har ennå ikke bæsjet i bhg...

du kan godt ha et billigmerke, er ikke alltid barn reagerer på bleiene, mtp bleieutslett å sånn uansett. så du kan jo prøve..

Skrevet

Litt oftere enn hver 14. dag. Bruker pampers dry, med 34 bleier i pakken. Det blir ca 3-4 bleier hver dag. De skifter jo fast minst to ganger daglig uansett, og gutten vår er kjent for å gå på do oftere enn det også!!

Skrevet

Takk for svar. Er helt fersk med dette bhg-greiene og lurer på mye rart, men ser jo at de har samme ordning i deres bhg også.

Syntes bare det var litt rart at de bytta bleier tre ganger daglig når han bare er der 6 timer om dagen. Men spiller jo ingen rolle, da vet jeg hvorfor de trenger bleier hver 14 dag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...