Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Sminke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i Thailand, og har en bryllupsplanlegger som ordner alt. Hun sier at i Phuket, der vi skal ha bryllupet kjenner hun ikke til hvordan make-up artistene er (da hun ordner med flest brylluper i en annen by). De er kjente for å ikke spare på noe, og man kan fort bli nesten ugjenkjennelig... Det skal sies at de er eksperter på skjoennhet osv, men det kan noen ganger bli litt mye av det gode.

Jeg er ikke så verst flink til å sminke meg selv heller, men hadde selvsagt vært litt stas å bli ordnet med på dagen, og få det litt annerledes enn man vanligvis gjoer...

En venninne foreslo at jeg kunne ta en "sminketime" i byen her i Norge, et sted de er veldig flinke, der de viser og forteller hva en kler. De sminker både meg og på et ark, så jeg vil huske det. Men dette vil jo selvsagt bli atskillig dyrere, og da må jeg jo gå til innkjoep av endel sminke også. Samtidig som det sikkert er goey og lærerikt. Da kan jeg jo sminke meg selv på dagen...

Hva hadde dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje jeg hadde gått på kurs... det vil du jo ha nytte av ved senere anledninger også. Har sett sånne kurs til rundt 1000-1500 kroner - og da får du med deg produkter i tillegg.

Skrevet

Enig med anonym over... Man har bruk for det man lærer på et slikt kurs mange ganger etterpå. I Asia har de for vane å oversminke litt (spesielt til bryllup!), i tillegg er de ikke like vante til å sminke lys skandinaverhud... Tror du blir mest fornøyd med å gjøre jobben selv :)

Skrevet

Ja, dere har nok helt rett :)

Tror ikke man får med seg noen produkter, men får sjekke ut.

Takk for svar!

Skrevet

Har en brosjyre fra en hudpleieklinikk foran meg her nå, der koster et sånt kurs 1200 og det står Inkludert startpakke med hudprodukter + et valgfritt make-up-produkt eller børstesett... kurset heter Make-up kurs. Så noen steder får man det hvertfall.

Hilsen første NN.

Skrevet

På Steen og Strøm i Oslo, ved Stortinget der, hadde jeg en sånn time med hun som skulle sminke meg.

Var kjempebra!! De tar ikke noe for å sminke og vise deg, bare for det du ender opp med å kjøpe..

Og det er skikkelig kvalitet på alt der!

Kostet vel ca 1500,- for alt jeg kjøpte... og fikk med masse prøver i tillegg..

Øyenskygge, pudder, underlagskrem, lipgloss, rouge..

Skrevet

Hvor i norge bor du? i nærheten av en make up store butikk? Der betaler man 500 kr for 1 time og så får man produkter for hele beløpet:) Du kan jo skjekke om du har muligheten til å komme deg til en by hvor det finnes før du skal reise. Jeg synes at 1000-1500 kr høres dyrt ut når du ikke får noen produkter så fu må kjøpe sminke utenom...

Lykke til!

www.makeupstore.se

Så velger du bare norge som land så finne du hvor butikkene ligger:)

Skrevet

Ok, takk for tips ;)

Skal sjekke ut litt.

Bor desverre langt fra make-up stores... Så jo skikkelig profft ut det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...