Gå til innhold

God kaffemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke drukket så mye kaffe hittil, tja, ca 1 kopp hver eller annen hver dag. Vanligvis kan jeg bøtte ned på med det og har absolutt tenkt å ta opp den hobbyen igjen under permisjonen. Derfor trenger jeg en GOD kaffemaskin, en som lager ordentlig digg kaffe.

Noen anbefalinger???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en sånn liten kjekk Nespresso maskin til et par tusen. Alltid perfekt kaffe på 2 sekunder uten at du må styre masse.

Dermed slipper man å trakte kun for den ene koppen.

Men det blir 3-3.50 kr per kopp.

Men som småbarnsforeldre som nesten ikke har noe sosialt liv lenger, så synes jeg det er en hverdagsluksus man kan unne seg. Men her bruker vi kaffekaspler for 600kr i mnd og det er litt voldsomt.

Kapslene bestilles på www.nespresso.no

Vi resirkulerer dem selvsagt.

Skrevet

hvordan resirkulerer du dem?

Er veldig glad i den kaffen jeg også:)

Skrevet

Vi har 4 bøtter på kjøkkenet:

1 for metall og glass (her går kapslene)

1 for plastikk

1 for pant

1 for papir

Plast og glass/metall kjører vi så til avfallstasjoner når de er fulle.

Lurt å legge kapslene oppi tomme syltetøyglass så det ikke blir så mye søl og mugg i bøtta.

Med tøybleier har vi dermed 1/4 full sølppeldunk annenhver uke.

Ganske fornøyd.

Skrevet

Hm ja ok

Det er nok lurt å putte dem i glass ja:)

dere er flinke som kjører av gårde med søpla, det er der den største bøygen ligger.

Vi har innsammling av papir og plast hver 3. uke. Det blir mye å samle på før det blir hentet.

Kjører glass i ny og ne Det er ikke det vi har mest av (foruten taco saus glassene mine)

Hvordan har dere organisert søpla. tar det ikke stor plass på kjøkkenet

1/8 søppelkasse i uka he he ja det må jeg si:)

Vi har en full i uka, men det er for to husholdninger så da blir det 1/2

mannen min boikotter min sorteringsvilje da

Skrevet

Her er mannen den ivrigste pådriver og vi har vel latt det gå sport i det. Men sykt å se hvor mye plast man kan sortere ut. Kloden vår går jo under.

Vi har stort hus, så de 4 bøttene i hjørnet tar ikke stor plass.

Her hentes ikke plast enda. Slapt av kommunen.

Vi må jo passe på kloden for våre barn. ......

Skrevet

Rancilio Silvia heter vår maskin. Vi kjøpte den i sommer for ca. 4500,- Den har vunnet det som er av tester de siste årene, og kan virkelig anbefales :o)

Skrevet

Jeg er veldig for både en god kaffekopp som hverdagsluksus -og "full søppelsortering"!! -interessant tråd dette her:)

Her hentes både matavfall, papp/papir, restavfall og plast. Så sorterer vi sjølsagt ut glass/metall i tillegg, som vi kjører vekk sjøl. Etter at vi begynte å sortere ut plast har vi mer enn halvert restavfallet, det er helt supert, særlig siden det hentes på døra. Men nok om søppel!

Jeg skulle egentlig spørre om den Nespresso-maskinen ~nestemann-i-oktober~ anbefalte har steamer?? Det kunne jeg nemlig tenke meg. En som er grei å bruke, og som gir skikkelig skum!!:)

Var det forresten noen som snakka om tøybleier her også? Vi vurderer veldig sterkt det, og hører gjerne erfaringer. Kanskje lurt å lage egen tråd om det forresten.

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min nespresso maskin. Jeg har den som heter nespresso cube. Kosta vel 2700 kr og er for disse kapslene som nevnes over her.

Hvis du vil lage cappucino og kaffe latte og sånt også er aerrocino-en helt genial. Den er enklere og vaske og bruke enn sånn dyse. Du kan se om det på www.nespresso.no.

Hvis du virkelig vil være en barista og er virkelig opptatt av kaffe-aromaer og har tenkt og bruke mye tid på det vil jeg kanskje heller anbefale noe annet, hvis du vil kverne bønner selv og sånn. Men, det som jeg synes er genialt med dette opplegget er at det er såpass enkelt at det blir noe som er funksjonelt. Jeg har hatt maskinen i over et år og lager meg cappucino (eller dobbel latte med ekstra skum) hver dag, og har ikke blitt lei. Den blir virkelig brukt.

Lykke til!

Skrevet

Til LilleVackreAnna, som du ser har jeg skrevet om dette i innlegget over. Høres perfekt ut for deg med en nespresso cube.

Skrevet

Åpner dere kapslene og resirkulerer kaffegruten som matavfall da? Kan jo ikke resirkulere en full kapsel som metall..

Skrevet

Supert, takk skal du ha!:)

Skal legge inn denne her på "ønskelista" framover, må jo være en god investering for oss kaffeelskere.

Skrevet

Glemte helt å si noe om kaffe her i sted:)

Vi har en Miele Nespresso maskin for innebygging. Det er noe dyr Den har steamer/damp hvor man skummer i en kolbe.

det er ikke en stang ned i melken. Kolben kan enten være lukket og man heller melken og skummet i kaffen eller man kan ha åpen kran og få melken rett i koppen.

Jeg er enig i at dette med kapsler en enkelt og veldig praktisk når man bare tar en kopp i ny og ne.

Foreldrene mine har en siemensmaskin som kverner kaffen dette er en innebygg. maskin det også. De drikker mye mer kaffe enn oss og da ville jeg kanskje tenkt på ¨å ha en som kverner hele bønner.

Begge disse maskinene gir et myyye bedre resultat enn alle de maskinene jeg har smakt med kværnet kaffe (De man må fylle og klappe ned espressokaffe i før man lager hver kopp)

Skrevet

Jeg ambefaler også Rancilio Silvia maskinen.. det ER den beste hjemme maskinen til en "normal" pris... kjøp den brukt på finn.. ny er den litt dyr.. betalte 4500 vi også... den er suuuuper :) sjekk den ut hvertfall :)

Skrevet

Jo, man kan resirkulere kapslene med gruten inni. Metallet skilles fra hverandre ved ganske høye temperaturer og da brennes gruten opp.

Ingenting av metallet og glasset man leverer er helt rent og jeg regner med glass og ulike metall smelte om og sorteres ved ulike smeltetemperaturer.

Men burde kanskje sjekke dette.

I Sveits resirkulerer de hele kapslene.

Skrevet

Hei Anna

Jeg har Nespresso maskin med steamer og synes ikke det er verdt de ekstra tusenlappene det kostet. Men har heller kjøpt meg en Aereoccino+ som er utrolig genialt. Den lager både latte og perfekt capuccino skum, enten varmt eller kaldt. Lett å rengjøre og man hører ikke noe støy. Men koster litt.

Hadde jeg kjøpt maskin idag, ville jeg valgt en Cube + en Aereoccino

Skrevet

Jeg er absolutt fristet av Nespresso maskinen, ser utrolig enkelt og ikke minst godt ut!!!

Det ideelle hadde vært en som laget kaffe og espresso med steamer, men den prisklassen blir nok litt utenom hva jeg hadde tenkt. Jeg tror en Nespresso passer bra for oss. Vi drikker enormt mye kaffe, så det kan jo bli dyrt i lengden.

Hvor stor er en kopp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...