Gå til innhold

Smerter i korsryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 6. uke, og har stikkninger / smerter i korsryggen stort sett hele døgnet nå. Det skal sies at jeg med jevne mellomrom også har hatt vondt i korsryggen før jeg ble gravid også, men ikke det konstante ubehaget jeg har nå. Var redd det dreide seg om graviditet utenfor livmoren da jeg hadde lette smerter i venstre eggstokk, så jeg var til undersøkelse og fikk avkreftet dette. Heldigvis:) Glemte midt oppi det hele å si noe om ryggsmertene. Spørsmålet mitt nå er om dette ubehaget i korsryggen er et dårlig tegn? Tegn på spontanabort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg tror ikkje det er et dårlig tegn. Har lest det er leddbånd som blir påvirket av hormonane. Håpar det stemmer, siden eg har det samme og er bare i 5te uka. Eg har mistet et barn før og da hadde eg ikkje vondt i korsryggen.

Skrevet

Båndene som livmora er festet i bekkenet, strekker på seg. Samtidig blir hele bekkenet mer elastisk og forbereder seg på å utvide seg når fosteret blir større. Dette er hormonelt betinget. Jeg kjenner det godt i korsrygg/lyske/rompeballer, og jeg er 7 uker på vei.

Skrevet

jepp, er helt normalt med smerter i korsrygg... desverre!! smerter er ikke gøy, men er ganske vanlig, prøv å gå i skog og mark litt (om du kke allerede gjør det?) det er bra for rygg vondt, gravid eller ei:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...