Gå til innhold

Noen som har vert gjennom en utskraping her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mista i uke 6, men nå viser det seg at alt ikke er kommet ut av seg selv. Nå har jeg fått noen tabletter som jeg må sette inn vaginalt og som kanskje kan få resten til å komme ut. Men viss ikke dette er vellykket må jeg ha utskraping. Jeg er livredd både tablettene og utskrapingen egentlig, og lurer på om noen kan fortelle meg litt om deres erfaringer.

Jeg har mistet en gang før, men da kom alt ut av seg selv.

Hadde håpet jeg var ferdig med dette nå, men det var visst for mye å håpe på. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en utskraping nettopp fordi tablettene ikke virket som de skulle etter en sa i juni. Jeg grudde meg veldig, men selve inngrepet gikk veldig greit. Det gjennomføres med full narkose, så du slipper "å være med". Kom meg raskt etterpå, ingenting å grue seg for egentlig.

Skrevet

Uff, det er ikke så enkelt dette her. Jeg er litt redd narkosen også, men det går nok fint.

Skrevet

har hatt uskrapning. og jeg syns ikke det var noe å grue seg for. Når man får "dopet" er alt så greit og for første gang på 6 uker slappet jeg av. Det tar 10 min og når du er ferdig får du ligge å slappe av og får litt mat og drikke. jeg var heldig og hadde de søteste pleierene.

Skrevet

hei...

Jeg har også hatt en utskrapning... var innmari engstelig for narkosen da jeg aldri har vært i narkose før. Men det gikk veldig bra. Utskrapningen går fort og jeg var i fin form da jeg våknet opp igjen... Jeg hadde utskrapning ca kl 1 på natten og sov å sykehuset den natten... sambo fikk være der hos meg hele tiden... de var veldig hyggelige og flinke alle sammen! Og det var veldig godt dagen etterpå når det var overstått...

Skrevet

Jeg har skrapet 2 ganger, og opplevde begge inngrepene som helt greie. Man får jo full narkose, så man merker jo ikke noe. Litt sterke menssmerter de 1-2 første dagene, og blødninger av forskjellig styrke de neste 14 dagene.

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk vite at fosteret var dødt på en fredag. fikk utskraping på en søndag. etter å ha hatt noen jævlige dager med tanken, så føltes det befriende å bli ferdig med det. Man vil ikke ha et dødt foster inni seg. man vil komme seg videre og få sørge ferdig.

jeg hvilte litt mens vi ventet på at doktoren skulle ha tid (måtte vente pga akutt tilfelle) jeg ble trillet inn, fikk narkose og var da borte på et øyeblikk. det fungerte utrolig kjapt! Når jeg våknet var alt ferdig og jeg kunne drikke og spise og slappe av til jeg følte meg klar til å dra. Hadde ingen store smerter eller blødninger etterpå. noen menslignende smerter hadde jeg noen timer etter. det var alt.

Nå venter jeg på mensen, slik at jeg skal kunne prøve på nytt.

Skrevet

Så man må ikke vente noen mnd etter en utskraping, før man prøver igjen??

Skrevet

nei, legen min sa at det ikke fantes noe grunn til at man må vente, hvis man psykisk føler seg klar for å prøve igjen.

Men eggløsninga kommer vanligvis ikke før du har hatt en mens etter utskraping.

Skrevet

Ok, takk for svar! :-) Er du blitt gravid på ny igjen nå da?

Skrevet

Forresten, jeg er gravid på ny. Hadde en MA med påfølgende utskrapning. Ventet etter jeg hadde hatt første menstruasjon før vi prøvde på nytt og da satt den med engang gitt ;-)

Er nå 8 uker og har sett det lille hjertet så alt lover bra :-)

Skrevet

Gratulerer!!! Alt går nok strålende denne gangen skal du se!!! :-)

Skrevet

Får en tettere oppfølging med ultralyd neste gang en blir gravid etter en sa/ma?

Skrevet

Jeg hadde SA i mars med påfølgende utskraping. Inngrepet er som forklart flere ganger her, ingenting å grue for.. Fikk beskjed om å vente til jeg hadde hatt en normal mens igjen før vi prøvde på nytt. Jeg er nå 11+4 og har allerede fått en UL. Fikk tidlig UL pga hendelsen i vår. Har snakket med flere som har fått flere UL ved eget initiativ. Vi fikk iallefall tidlig UL for å bekrefte at alt var normalt.

Skrevet

Jeg fikk utskrapning dagen etter SA. Legen anbefalte dette for at jeg skulle komme meg raskere, i tillegg til at vi mest sansynlig vile være klare for å prøve på nytt fortere. De anbefaler at man skal ha hatt en menstruasjon før man prøver. Smertene jeg hadde før utskrapningen var borte så fort jeg hadde våknet opp fra narkosen. Man merker egentlig ingen ting. Det eneste som gjorde vondt var smerten over å ha mistet.

Vi ble gravide på første forsøk etter en menstruasjon og har i dag en velskapt datter på 2,5 år

Skrevet

Jeg har også vært med på dette, for snart tre år siden. Selve inngrepet gikk veldig greit. Det verste var at jeg måtte faste og vente lenge før jeg kom inn.

Jeg hadde også en mens før jeg ble gravid igjen og i dag er sønnen min litt over 2 år:)

Jeg ba om tidlig ultalyd for å roe nervene mine da jeg ble gravid igjen. Jeg så lillegutt på ul da jeg var 8, 13 og 18 uker på vei.

Skrevet

Hei du!

Vi mistet vår datter født i uke 33 i fjor, levde kun 4 timer. Ble gravid igjen i jan i år, men hadde MA i mars. Utskrapning i april, grudde meg veldig - MEN alt gikk meget fint! Ingen ubehag, full narkose, blødde "mens-lignende" noe tid etterpå... men altså, det gikk fint.

er nå gravid igjen, i uke 8.. UL på tirsdag... Håper alle gode ting er tre.

Lykke til!

*Vi vil så gjerne få et barn*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...