Gå til innhold

Hva skal vi gjøre? (om sengevæting)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er bare 4 og et halvt år, så føler der er lite hjelp å få. "Han er ikke så stor ennå, det er helt normalt. Kom igjen når han blir 5"

Han ville slutte med nattbleia da han var fire, i underkant av et år etter han slutta på dagen. Kan vel ikke akkurat si det var helt vellykka, men han klarte det vel ca halvparten av gangene. Men nå, etter sommeren har han blitt mye dårligere. Det er ikke bare lakenet som blir bløtt (der har vi jo tisselaken) men hele dyna og av og til puta. Og vi kan ikke fortsette med å vaske dyna hver dag. Vi har ikke kapasitet til det, og jeg føler at dynene ikke har så veldig godt av det.

Men det må jo være skikkelig nederlag at vi gir han opp? Føler det er et overgrep uansett hva vi gjør...:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi elste hadde natt bleie til hu var 5,5år prøvde å uten før ,med hu sov faktisk for tungt. fant ut det var best for hu å ha natt bleie da hele dagen ble "ødlagt" for hu vis hu var våt

synes det ikke var nedelag hu synes det var være å vokne opp til våt seng.

hver dag

Skrevet

Hei! Vår eldste ble 8 før han var tørr om natta... Jeg synes derfor du bør skaffe ham nattbleier som ser ut som truser (Drynites) og la ham bruke dem til han selv finner ut at nå er det nok. Mye heller det enn å presse ham i noen retning nå. Overgrep er det vel knapt å gi ungen et hjelpemiddel frem til kroppen selv regulerer disse tingene.

Lykke til - det vil helst gå seg til av seg selv!

Skrevet

syns det er dårlig at det ikke blir gjort noe.

jeg husker at da jeg var liten så hadde jeg en venninne som var sengevæter.

hun fikk et slags laken hos legen som skulle ligge i senga. med engang lakenet kjente så mye som en liten dråpe så begynte det å pipe i en boks som var koblet til lakenet.

da våknet hung og gikk på do.

stolt som en hane dagen etter fordi sengen var helt tørr..

jeg veit ikke om de fortsatt er i bruk disse lakenene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...