Gå til innhold

Dere som har briller....hva kostet glassene sånn ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Infatningen koster jo noe, men hva kostet ca glassene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva glassene kostet for seg, men jeg kjøpte mine briller på specseavers el hva de heter, og betalte 2250kr.

Skrevet

sist gang jeg kjøpte briller hadde jeg innfatningen fra før. Da kostet glassene rundt 4000 kr.

Denne gangen kjøpte jeg siluette-briller. De er veldig fleksible og krevde da "spesial-glass". Innfatningen er nesten bare fiske-tråd og brilla kom på totalt 6000 kr....

Skrevet

veldig avhengig av hvilke type glass. Må det korrigeres for skeive hornhinner....blir dyrere glass dersom innfatningen ikke er hel. Men ofte er det nok opp imot 1000 per glass (pluss/minus)

Skrevet

Jobber i brillebransjen, og du kan få billige glass fra 3-400 kr hos de fleste kjedene, men som så mye annet så vil det lnne seg å legge litt mer i det for å få bedre kvalitet.

Til en vanlig innfatning (med ramme rundt hele) får du kjempegode glass (behandlet for å tåle mer før det blir riper, og uten bilde/farge-forvrenging) til rundt 6-700 kr par glass.

Skjeve hornhinner har ingen betydning sålenge det er innenfor en viss grense (må være under eller lik 2,00), dersom det er over dette kommer det et tillegg i prisen pga av at glassene må spesialbestilles.

Dersom du har en brille uten ramme rundt hele (halv eller ingen ramme) lønner det seg å legge enda litt mer i glassene, for de billigste glassene er litt sprøere og kan lettere sprekke. Må vel opp i 8-900 per glass eller mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...