Gå til innhold

Hva slags mat spiser deres småttiser på 7,8,9,10 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 8 mnd, spiser grøt, pupp, noe middag (ikke alltid like glad i det) - hvor det som virkelig falt i smak var hjemmelaget middag med lam og grønnsaker: potet, batat, brokkoli, gulerøtter, frukt og brød med leverpostei.

Får også mme av og til.

Han får vann og av og til vann blandet med appelsinjuice.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 7 mnd. Han spiser grøt, middagsglass(litt kresen der) og fruktmos. Har akkurat sluttet å amme, så han får litt MME og så elsker han vann:o)

Skrevet

Min gutt er 7 mnd.

Han spiser grøt 2 ganger per dag.3 flasker med mme og som regel et beger med fruktmos.

har nettop begynt og smake på brødskiver og frukt i babyfeeder.

middag venter vi med pga ekstrem gulping..

Skrevet

Jenta vår er 7 1/5mnd og spiser skive med leverpostei til frokost, grøt på formiddagen, ett middagsglass så et grøt måltid til.

Så drikker hun mme og vann. Så får hun frukt som mellom måltid.

Skrevet

min er 10 mnd.

han spiser to måltider grøt, ett middagsglass,fruktmos,mme.

Gir han litt brød innimellom,men spiser ikke nok til at han kan ha et helt måltid enda...

Skrevet

Først svar på hovedinnlegget:

Mia spiser grøt til frokost, brødskive med div pålegg og fruktglass med youghurt til lunsj, halvt middagsglass, og grøt til kvelds.. Ammes i tillegg ett par, tre ganger om dagen, og en til to ganger om natta...

Hoderre:

Du skriver at babyen din er 7 mnd og du nettopp har sluttet og amme, så derfor får h*n litt mme.. Beit meg merke i dette med litt... Hvor mye trenger dem? Andre må gjerne å svare om det er noen fasit på det..

Og hvordan gjennomførte du det i praksis med nedtrapping? Bare forklar helt kort hvis du gidder :) Hvordan tok h*n mme'en..?

Har prøvd å lage velling til Mia en kveld hun var så trøtt å ikke ville spise grøt, blandet da med mme og pulver, men det skulle hun IKKE ha! :P Derfor jeg lurer på hvordan jeg skal få det til, HVIS jeg velger å slutte å amme nå snart...

Skrevet

Min er åtte mnd. Måltidene er som følger:

Før frokost: pupp

Frokost: Grøt

Lunsj: Pupp, fruktmos, smaksprøve på brød med leverpostei

MIddag: Pupp, halvt middagsglass

Kvelds: Grøt, pupp.

Skrevet

Gutten min er 9,5mnd.

Før frokost(mellom 05-07 engang):100ml MME

Frokost: 2 brødskiver med pålegg(leverpostei, smøreost, prim e.l.) og 100mlMME

Lunsj: Grøt, most banan og 100ml MME

Middag: 1/2 middagsglass el hjemmelaget, fruktmos, vann

Kvelds: 2 brødskiver med pålegg og 160ml MME

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...