Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg få vite hvor langt jeg er på vei? Sist mens var ferdig ca 26 juli. Tok positiv test for to uker siden. Jeg kan jo være alt fra 5 til 9 uker på vei. Hvis jeg blir kalt inn til ul i min uke 19, og egentlig bare er 14 uker på vei vil de jo tro at barnet er superlite i forhold til alderen. Det er jo mellom uke 17 og 19 de er like i str.!?

Legen sier vi skal regne at jeg er 9 uker på vei, men tror ikke jeg er så langt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må regne fra siste mens føstedag og ikke siste.. så kan du jo prøve den termin kalkulatoren på siden her. lykke til...

Skrevet

Dersom siste dag av forrige mens var 26.juli, kan man kanskje anta at første mensdag var ca. 20.juli? I såfall sier terminkalkulatoren her på sida at du har antatt termin 29.april 2009, og er 10+2 idag.

Skrevet

Men hvorfor tror du at du "bare" er 5 uker på vei? Har du testet tidligere (men etter den forige mensen) og fått negativ test? og at testen ikke ble positiv før nå nettopp? eller har du ikke testet noe før den positive testen for 2 uker siden?

det er jo vanlig å beregne utifra forige mens, så bare lurer på hva som gjør at du tror det var mnd etter du ble graVD?

Skrevet

Ah... glemte å skrive det ja... hadde to negative tester før den ble positiv på søndagen for to uker siden. Er derfor... Skjønner at det ble litt forvirring her nå:)

Så hva tror dere ut fra dette?

Skrevet

At du ikke fikk positiv test før lenge etter IKM er du nok ikke alene om. Ei venninne av meg opplevde dette selv. Men tok likevel utgangspunkt i første dag i sist mens. Og stemte den terminen.

Men er du fortsatt ikke sikker er kanskje en tidlig UL noe?

Nevn dette for legen å si hva du føler og tenker..!

Skjønner godt at du vil vite mest mulig nøyaktig hvor langt du er på vei!

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...