Gå til innhold

Snart termin - lite liv?

*lykkelig med lilleprinsemann*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 7 dager til UL termin og en dag til menstermin og de siste to dagene har han lille i magen vært så veeeeldig rolig av seg. Jeg kjenner liv hver dag men det er liksom bare små små bevegelser og en hard fot eller rumpe som stikker ut. Vet at de beveger seg mindre jo større de blir , men er dette helt normalt? Har flere det slik?

Savner sånn de skikkelige sparkene hans, nå er det aldri spark lenger, bare trege og sakte bevegelser:( Er redd for at noe er galt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det slik. 5 dager igjen til termin, og det er mye bevegelser, spesielt på kvelden. Mens på dagen kan det være nokså rolig. Men kjenner godt når h*n beveger seg i og med at h*n er såpass stor nå.. Men spark er det ikke mye av, og slik har det vært ganske lenge. de har jo dårlig plass inni her nå når det nærmer seg;)

Skrevet

Hei!

Jeg har også hatt det slik en stund nå. Har termin i morgen, så jeg håper det er et tegn på at hun hviler seg ut til den harde ferden ('',).

Kjenner at det er aktivitet hver dag, men det går veeeldig sakte der inne ja. Trangt til henne stakkar:)

Skrevet

ikke sitt hjemme å vær redd, dra for en sjekk på føden. En ctg eller en kjapp ultralyd kan sjekke om fosteret får den næring og oksygen den trenger!!!!

Skrevet

Takk for svar. Godt at jeg ikke er alene om å ha det slik vertfall.

Kanskje jeg skal ta en tur på føden, eller vertfall ringe opp og høre.

Skrevet

når barnet i magen er i sin 9 månde sover det 90% av dagen. og den er mest aktiv når mor sover. den har sikkert fått en ny døgn rytme eller noe. men er du redd så ringer du føden. eller lag deg te med sukker i og legg deg på magen. så våkner han sikkert til. det gjør min.

Skrevet

Heisann. Jeg har 8 dager igjen til termin og i forrige uke følte jeg det på akkurat samme måte som deg. Kjente liv hver dag, men svakere enn tidligere og heller ikke så masse som jeg var vant med. Jeg ble veldig urolig jo mer jeg tenkte på det. Ringte jordmoren som ba meg dra på sykehuset for å ta ctg. Dette for at jeg skulle bli roligere.Jeg gjorde dette og fikk ctg og ultralyd.Disse us viste at det var masse liv som jeg ikke kjente. Alt var i skjønneste orden, og jeg er nå mye roligere. I ettertid er det fantastisk å se hvordan helsepersonell tar mamma på alvor. Alt er nok helt sikkert i orden, men så lenge du er bekymret er det best å få sjekket det ut. Og som jeg tenkte: dersom babyen ikke har det bra (for lite næring/oksygen osv) så kan ikke h*n dra ned på føden og få dette undersøkt. Det er det du som kan:o) De vil virkelig hjelpe oss som best de kan så jeg hadde en kjempefin opplevelse med tanke på dette. Lykke til!

Skrevet

Ophee♥: Ja det hadde jo vært et interessant syn; en høygravid dame ligge på magen.. hehe! Det er vel ikke helt mulig? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...