Gå til innhold

UVI = tidlig fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det, det høres sikkert dumt ut, men jeg syns å huske å ha lest det ett sted... At om man går igjennom svangerskapet å har flere uvier så er det større sjangs for å føde før termin?

Er det flere som har hørt der eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hørt at hvis man har UVI på sluten av et svangerskap så kan man føde fortilig. men ikke at det har noe å si på tiligere UVI.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde ganske kraftig UVI i uke 29, dette førte til regelmessige vonde kynnere, jeg ringte føden og måtte komme inn - det var da de fant ut at jeg hadde uvi. Måtte bli ett døgn til observasjon fordi de kraftige kynnerne kunne gå over til rier, og dermed til for tidlig fødsel igjen..

I helgen bar det inn igjen, er nå i uke 33+5, hadde like kraftig uvi igjen, ny antibiotikakur også videre..fikk også kraftige kynnere denne gangen og skjønte selv at det måtte være uvi. Fikk reiser hjem mot at jeg lovet og ligge i ro. Har gjort det nå hele tiden, og kjenner først i dag at tablettene begynner å virke. Men kommer noen skikkelig tak innimellom.

Jeg er liveredd for å føde for tidlig, jeg er en av de som helle vil gå over tiden en å få et prematur barn, det er en grunn til at vi skal verpe i 40 uker. Så jeg håper virkelig virkelig ikke dette stemmer! Kjenner jeg har kort lunte på å ringe lege el føden om jeg mistenker uvi igjen ja. Men kan jo ikke være bra for lillegutt at jeg går på antibiotika hele tiden..?

Skjønner ikke noe, urinene er alltid så fin på vanlige kontroller, sier liksom pang over noen timer, så må jeg bare ringe føden tilslutt. Typisk at det kommer på kveldstid eller helg;(

Håper uansett de får stoppet fødselen om kynnerne går over til rier.

Skrevet

huff da...

hÅper for din del at det ikke stemmer da.....

Det hørtes ikke noe gøy ut....

Håper det går bra da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...