Hemina Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 drikker kaffe, m max to kopper om dagen! m sjelden d blir hver dag...
*tornerose* Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Drikker kaffe jeg også, men ikke mye, har aldri vært noe kaffekjerring, hehe....
Ragdoll Skrevet 30. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2008 Jeg har maks 2 kopper om dagen selv. Men i går følte jeg meg som den verste vordende moren det går an å bli når jeg satt på svangerskapskurs og var den ENESTE jenta som drakk kaffe utenom mannfolka. Så lurte på om det er så få som faktisk drikker det i svangerskapet?
ariel 78 Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Jeg drikker også kaffe,som regel 2 kopper om dagen:)
Madamina Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Ja, 2-3 koppper hver dag. Drakk ikke kaffe de første 3 mnd. Det er ikke farlig å drikke kaffe i små mengder. Nespresso-maskinen er min hverdagsluksus (ja, vet at Nestle er fy)
Lillemy2004 Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Jeg drikker også kaffe max to kopper i løpet av dagen, før jeg ble gravid var jeg sikkelig kaffe kjerring men drakk ikke noe de første fire mnd. klems
piha Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 jeg drikker kaffe eller koffeinholdig drikke nesten hver dag. Men jeg holder meg til to "enheter" om dagen.
MammaTil2Gulljenter Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 drakk ikkekaffe før 6 måned, men drikker max 3 kopper til dagen(ender egentlig kun opp med 1)... Til dere som føler dere som dårlige vordende mødre pga dette: det er like ille med kaffe som cola light og vanlig cola sier legenmin:)
Promp Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Ja, drikker en kopp hver morgen. Har jeg lyst på nok en kopp i løpet av dagen, så tar jeg meg det med god samvittighet. Dette gjorde jeg i forrige svangerskap også, og det gikk så fint, atte!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Jepp, jeg drikker nok kaffe, og kanskje litt for mye. Vært skikkelig kaffekjerring siden jeg var 14.15 år...(34 nå) Før jeg ble gravid drakk jeg kanskje 10-15 kopper/krus for dag. Nå varierer det veldig, stort sett 1-5 kopper. Har nok hendt at det har blitt et par mer også.. Var ca 7 uker på vei før jeg fant det ut, så de første ukene drakk jeg normalt mye da..
Aggie Bird Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Jeg drikker 2-3 kopper kaffe om dagen, gjerne også 1 kopp te, og evt Cola Light også. :-) Med god samvititghet. :-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg sluttet helt å drikke kaffe da jeg ble gravid. Var ikke noen stor-kaffedrikker fra før, så det var ikke noe problem. Synes for min del at det er helt unødvendig å drikke kaffe nå når jeg er gravid. Vil ikke at mine barn skal drikke kaffe daglig som små, og ikke den i magen heller. Skader nok ikke med litt kaffe innimellom om man er gravid, men jeg har ikke samvittighet til å ta en slurk en gang. Klarer ikke å nyte noe som jeg vet ikke er bra for babyen... Ikke det at jeg tror det er veldig farlig eller at andre er dårlige mødre om de drikker kaffe, men jeg klarer ikke å glede meg over ting som kan virke negativt for babyen.
frk-fryd Skrevet 1. oktober 2008 #14 Skrevet 1. oktober 2008 elsker kaffe, men kroppen min vil visst ikke at jeg skal drikke det. De første fire mnd ble jeg kvalm av å drikke kaffe, så klarte ikke. Deretter sluttet kvalmen, men da fikk jeg halsbrann istedet, og kaffe er noe av det verste jeg kan få i meg. Da får jeg alvorlig halsbrann og sure oppstøt:( Gleder meg til å kunne drikke kaffe igjen dersom jeg vil, men er heldigvis ikke avhengig lengre da...
CarinaBallerina Skrevet 1. oktober 2008 #15 Skrevet 1. oktober 2008 nei, slutta helt da jeg blei gravid slutta me røyken å da kutta jeg liksågreit kaffen også er jo ikke bra med all den koffeinen så..
LilleBjella Skrevet 1. oktober 2008 #16 Skrevet 1. oktober 2008 Drikker en kopp kaffe, kanskje to ganger i uka. Drikker bare kaffe når jeg er på jobb, og som regel får jeg bare lyst på på morgenen. Hadde jeg hatt lyst på mer, hadde jeg nok drukket mer. Overdreven kaffedrikking er jo ikke bra, hverken for mor eller barn. Men nordmenn flest får den aller største mengden av de viktige og kreftforebyggende antioksidantene fra kaffe. Så å si at kaffe er ensidig negativt blir feil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå