Gå til innhold

vekt a dere??

Med spire nummer fire<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 28 uker på vei å har lagt på meg 12 kg. Blir sååå frustrert over at jeg må legge på meg så mye hver svangerskap. Hva gjør jeg galt? Jeg føler jeg spiser normalt også.

De rundt meg tror jo ikke jeg har lagt på meg så mye, så det er jo ikke bare fett da heldigvis. Har gått ned etter de andre to svangerskapene, men hva spiser dere jenter?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan trøste deg med at da er vi to...

Men på samme måte som du virker det ikke være fett, er jo fortsatt stram og fin og folk kommenterer jeg ikke har lagt på meg særlig.. hehe, de skulle bare visst..

Skrevet

Det er jo rart da, at noen legger på seg 12-15kg hele svangerskapet, mens andre tar det dobbelte. Grøss!!

Jeg har såå nedtelling til jul nå så jeg får se og føle det lille nurket, gå lange turer med vogn osv.

Skrevet

39+4 og har gått opp ca. 15 kg. Vekta stoppa litt opp på slutten. Men la på meg mest på 2.trimester. Folk sier de ikke kan se jeg har lagt på meg så mye, men jeg føler både rompe og lår har fått gjennomgå, hehe. Tror ikke jeg har så veldig med vann i kroppen heller å skylde på, hehe..;) Men mitt tips er å spise ofte og ikke så mye om gangen, gå turer og vær litt i bevegelse;)

Skrevet

32 fullgåtte uker idag, 57 dg til termin.

Har lagt på med ganske nøyaktig 10kg - hittill!

Er redd det blir mer... Vektasto helt still veldig lenge, sselv om jeg faktisk spiste dobbelt så mye som vanlig helt i starten. Var konstant sulten, men det var jo greit da vekta sto stille! La på meg mest i 2.trimester, jeg og.

Men koser meg med maten, gidder ikke stresse, får heller ta kampen etterpå. Spiser det jeg liker, og alltid to brødskiver... Så da får vi se hvor det ender til slutt...

Skrevet

Jeg er i uke 29 nå, og har lagt på meg 3 kg. Var mye dårlig i begynnelsen, spydde jevnlig frem til uke 20...så det er nok litt av grunnen. I tillegg ER jeg litt mer obs enn jeg var sist, da la jeg på meg 20kg ++, og orker bare ikke slite med det der etterpå.

Jeg har noen kg fra før i tillegg, så det er ikke som jeg sulter meg akkurat ;) men istedetfor å spise sjokolade og drikke kakao og kaffe latte etc, så spiser jeg heller knekkebrød med makrell i tomat...f.eks. Spiser dog jevnt i løpet av dagen, men prøver som sagt å tenke over hva det er jeg putter i meg, jeg vet jeg har lett for å legge på meg!

Skrevet

er 40 uker på vei og har godt opp 23kg. det er ikke bare fett men masse vann mener jordmor. jeg får håpe på det. har virkelig fått måneansikt. :(

Skrevet

er 36+5 idag og har lagt på meg 11kg, er spendt påom det kommer mer de siste 3 ukene.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor mye man har på seg fra før. På mammanett er der en sånn BIM tabell som viser hvor mye man bør legge på seg i forhold til hvilken vekt man startet på.

Var man en flis, så er det jo bra for barnet at mor får litt fett å tære på. Men som småtjukk, kan man jo passe seg. Så varierer det hvor mye vann man har i kroppen.

I forrige svangerskap startet jeg på 82 kilo og endte opp på 105. Fem av disse kiloene var fett jeg satt igjen med ved ammeslutt.

Denne gang startet jeg på 87 kilo og er nå på 91.5 kilo i uke 39. Har ikke så mye vann denne gangen, men har heller ikke hatt tid til å spise så masse kake som sist. Så er jeg heldig er jeg nede på 81 kilo når ungen er ute. Et godt utgangspunkt til å trene seg ned noen hakk til.

Min vekt var 75 kilo da jeg var 18, og da var jeg faktisk ganske sexy uten valker og dissende lår. Er 173cm med kraftig kroppsbygning.

Her inne er der mange små flis har jeg inntrykk av.

Skrevet

Ja jeg er no ihvertfall ikke en av dem som er en tynn flis... He he;-D

Hittil har jeg lagt på meg 10,9 kg, og er i uke 29+4. Men var hos jm i går og hadde da 1 i ødem, så noe er jo vann da.

Mine kilo kom hovedsaklig også i 2.trim. Har de siste ukene ikke gått opp noe særlig, og håper dette vedvarer, og at jeg holder meg innenfor +15kg.

Skrevet

49 dager til termin, er i uke 33, lagt på meg 9 kilo, fornøyd me det egentli:)

Skrevet

gikk ned 6 kilo i begynnelsen av svangerskapet, fordi jeg var så dårlig(hadde mye å ta av, så egentlig ikke så ille), men nå er jeg oppe i 2 kilo i pluss(så egentlig 8 da...?) er i uke 30

Skrevet

38 + 1, 11 kilo opp. Er vel ganske fornøyd så mye som jeg har spist. Forrige svangerskap ned 6 kilo før jeg gikk opp 8. Da orket jeg ikke spise de første fire mnd. Nå er mat det eneste som har klart å døyve kvalmen.

Nå har jeg dessuten blitt svært begeistret for Walters Mandler :-( fra freia, fillern.

Skrevet

Husker ikke hvor jeg leste dette, men i allefall; Om man er "normalt" tynn er det normalt å legge på seg 10-12kg. All vekt over disse kiloene var da "spise masse god mat"-vekt, mens de 10-12kg var det man faktisk trengte å legge på seg.

Jeg er 164 høy og veide 46 før graviditeten. Jeg er nå 29uker på vei og veier 58, så tolv kilo har det blitt på meg og.

Men, jeg tar det nå ikke så tung jeg da. Jeg spiser og koser meg!

Skrevet

Var 97 kg før svangerskapet og er nå nådd 108 kg = 11 kg og det er jeg i grun fornøyd med. Har ikke lagt på meg ett eneste kg de siste 6 ukene. De andre svangerskapene har jeg lagt på meg ca 20 kg.

Har en uke igjen til termin, så det er ikke så langt igjen. :)

Men husk, vi er alle forskjellige!

Skrevet

Ikke stress med det, alle kg kan man få vekk igjen om man vil...og så lenge man ikke spiser dem på seg så går de ofte greit vekk igjen og.

Jeg gikk opp 25kg med første og 27kg med andre og det var absolutt ikke kg jeg spiste på meg. Var mye vann og de fleste fikk jeg mot slutten. Men borte var de så og si dagen etter fødsel (noen igjen selvfølgelig) Så ikke vær redd. Det som er mest kjipt er at det blir ekstra tungt på slutten bare. Nå er jeg i uke 34 og er 15kg opp, ligger faktisk litt bedre an enn med de andre;)kanksje jeg slipper unna med 20kg denne gang;)

Jeg spiser helt normalt, faste måltider til riktige tider...og noen ganger skeier jeg ut og unner meg litt ekstra innimellom alle vondtene;)

Skrevet

12 kilo er bare GJENNOMSNITTS-vekt.. noen legger på seg mindre, andre mer.. de fleste jeg kjenner til, har lagt på seg 20-30 kilo og vel så d...ikke alle som har "fråtsa" heller...

og at alt utover de 12 "gokjente" kiloene er resultat av masse ekstra god kosemat og fråtsing er ikke riktig å si! det kan jeg skrive under på, for jeg har nemlig gått opp 19 kilo og spist sunt og vært aktiv hele sv.skapet! tilogmed har jeg kost meg mindre med godsaker og kaker enn jeg gjorde før jeg ble gravid, og har også beveget meg mer mens jeg har vært gravid, enn d jeg gjorde før jeg ble gravid.... min mor la på seg 18 kilo med min søster og levde på frukt, grønnsaker, ris, kylling og vann..så d med at alt over 12 kilo vektøkning er resultat av fråtsing og godsaker og fete sauser stemmer nok ikke...

Skrevet

37 uker og opp 7 kg. starta på 57 kg ca.

Skrevet

Enig med deg!

Hadde det bare vært fett og det lovpålagte til baby, livmor, fostervann og morkake, kunne jeg ikke ha gått ned i vekt så fort etter fødsel! Jeg la på meg mye vann med nr 1. Totalt gikk jeg opp 17 kg den gangen, og var nede i vekta jeg hadde før jeg ble gravid bare 6 uker etter fødsel. 11 kg forsvant bare de 4 dagene jeg var på sykehuset...

Men jeg er enig med de andre som svarer her også. Det er ikke gøy å se at vekta går så fort opp, når en prøver å leve sunt. Men jeg har erfart to ganger at det ikke krever så mye av meg å gå ned i vekt igjen når jeg ammer. Utfordringen min blir å ikke gå opp i vekt når jeg er ferdig med å amme babyen om ett års tid. Det har jeg nemlig brent meg på ved ammeslutt begge gangene. Og de krever adskillig mer innsats å bli kvitt igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...