Sax71 - mamma til tre:o) Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Jeg har fått halsbetennelse - åh, det er så vondt! Blir ikke akkurat mindre kvalm av at mandlene er dobbelt så store som vanlig heller!:o/ Men det er vel bare å ri den av, for jeg vil ikke ha noen penicillinkur som kan skade fosteret. Når jeg ble sjuk sånn så begynte jeg å tenke på hvilke sjukdommer som er farlig for fosteret, og når i svangerskapet. Noen her som vet?
to_tette? Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Røde hunder, hvis du ikke har antistoffer mot det. Det har du helt sikkert! Enten har du hatt røde hunder, eller så har du blitt vaksinert? Det sjekkes ihvertfall på svangerskapskontrollen. "Den 5.barnesykdommen", er visst farlig for gravide. Virus som gjør at barna får masse utslett etter at de har vært syke. Når utslettet kommer er de ikke smittsomme lenger. ellers vet jeg ikke om flere, og er ikke sikker på om jeg har lyst å høre om dem heller...
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Vil bare skyte inn at vanlig penicillin kan brukes under graviditet. Hvis du blir veldig dårlig av halsbetennelsen og har mye feber, kan det faktisk være verre mer skadelig for fosteret enn å ta en penicillinkur. (Hjelper vel og merke bare hvis du har en bakterieinfeksjon)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå