Gå til innhold

adoptert småbarnsmor?


hanne_mor

Anbefalte innlegg

dette er kanskje litt utenfor rammen, men jeg ønsker bare å høre om det finnes adopterte mødre her som etter å ha fått egne barn føler ekstra trang til å oppsøke røtter, finne ut mer om opphav etc.

 

jeg er adoptert fra sør korea og er mor til en gutt. går nå gravid i snart femte måned og har for alvor begynnt å fundere på fortiden, og det korte koreanske livet jeg levde før jeg fikk fremtiden i norge.

jeg ser på sønnen min og ser store likhetstrekk med faren hans, meg selv og besteforeldrene på fars-siden, men det er noe mer der, som på en måte er ukjent. hvem er det han likner på? kan det være mine biologiske foreldre?

 

samtidig er jeg mer "hel" etter at sønnen min ble født. jeg har en tilhørighet, og er ikke bare lengre den rotløse adoptiv-jenta med sorte musefletter og skjeve øyne. nå er jeg mamma'n til vetle og hører liksom litt mer sammen med noen. vi likner til og med på hverandre og jeg fører mitt blod og mine gener videre fra en fortid jeg ikke vet noe om. snodig, og absolutt spennende!

 

noen som har tanker å dele rundt dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei hannemor!

Ser at innlegget ditt er ganske gammelt, men det skader ikke å svare allikevel!

 

Jeg er ikke mor ennå da, men jeg er også adoptert, fra Norge. Jeg opplevde også å bli mer nysgjerrig på min bakgrunn, hvordan min biologiske mamma hadde det da hun ventet meg. og hvordan hun er nå. Hun vil ikke ha kontakt så jeg tør ikke trenge meg på heller..

 

Har alltid vært superfascinert av søskenlikheter og det å kunne kjenne igjen trekk fra foreldrene, eller mellom søsken. Nå gleder jeg meg til å oppleve det samme! Jeg gleder meg også til å få et barn som er likt meg, oppleve en tilhørighet som du sier.

 

Når har du termin? Min er 20 des.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Signerer kokosnøtt jeg!

Ble kjent med min boimamma i våres, og det viste seg at vi bodde 2 km fra hverandre! Sært....

Selv har jeg to småtroll på 2år og 4 år =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

hei:) Godt å høre at det ikke bare er meg .Jeg fødte for 4mnd siden. har hatt myee problemer med svigerfamilien pga bakgrunnen min som adoptert.send PM om du vil snakke:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...