Gå til innhold

Møtt en ny, men han er i samme vennekrets som BF!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Noen som har noen gode råd?

Dette er ikke lett dere.. Burde jeg kanskje bare holde meg unna? Jeg har det jo så fryktelig bra med han, han stiller opp og behandler meg på en måte ingen har gjort tidligere, men bråket fra BF knekker meg helt, så nå har jeg valg å være for meg selv litt..

BF vil ha meg tilbake, men vet ikke om det er bare fordi han ikke vil at noen andre skal få meg eller om det faktisk er fordi han elsker meg som han sier.. Har vært mye styr med BF tidligere, bare kalt meg stygge ting som hore fitte tett ubrukelig osv, vært slem mot meg og tatt meg "for gitt", følt meg mer som tjeneren hans enn kjærsten hans..Syns vel kanskje jeg fortjener bedre enn det?!.. Men kan jo hende det har forandret seg? Kan jo hende han har skjønt hva han har mistet?.. Jeg aner ikke..

Noen som har vært igjennom dette? Jeg er så forvirret..

HJELP!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hva skal man si?

Har nesten vært innom det samme selv.

Mens det var slutt med meg og bf drev jeg og spant litt rundt og da møtte jeg en fyr som såklart nesten var nabo til bf! Vi drev i litt over en mnd, men innså at jeg fortsatt hadde følelser for bf så jeg sa jeg ikke ville mer. Brydde meg null om at det var en venn av han, så lenge de ikke var gode kompiser.

Da jeg dumpet han fyren jeg drev litt med hadde han gått rett bort til bf etterpå og sagt at han ikke ville drive med meg mer pga respekt for bf og at jeg var psykisk ustabil. han visste aldri hvor han hadde meg osv osv.. Kanskje like greit jeg dumpet han,hehe

Skrevet

:-) Du skriver at du nyter samværet med den nye mannen, og at han behandler deg på en omsorgsfull og god måte (noe som du ikke har opplevd tidligere). Den tidligere mannen/samboeren/kjæresten har tidligere vært nokså slem med deg, og ser ikke ut til å ha forbedret seg noe særlig med tanke på det presset han utsetter deg for nå. Samtidig sier du at det er mulig han lover deg gull og grønne skoger - om du kommer tilbake - bare fordi han ikke tåler å se deg med en annen / se at du har kommet over han. Dessuten høres du ikke akkurat ekstatisk ut angående mulighet for å bli sammen med eksen igjen.

Det ser ut som om du selv har ganske god bedømmelse av situasjonen. Jeg tolker fra brevet ditt at du er kanskje sliten av krangling og ufred, og vil ha ro, støtte og kjærlighet. Et slikt ønske er svært forståelig, spesielt når det er barn involvert, og det kan bli så intenst at man er villig til å handle i blindt håp om at ting foranderer seg til det bedre. Men her er det viktig å ha is i magen.

Først og fremst - det skal utrolig mye til at menneske skal forandre seg. Kvinner som går inn i et forhold med håpet at mannen skal forandre seg, spiller lotto med sin lykke og helse som innsats. Kanskje vil èn av million treffe jackpot, og får en prins ut av en begredelig frosk. Men som oftest gjelder regelen - man tager hvad man haver - slik mannen er nå, vil han forbli (eventuelt bli surere med alderen/økende helseplager). Er du villig til å ta sjansen med å gjenoppta forholdet til eksen din og risikere at han svikter - igjen? Hva med dine barn (går utifra at du har barn siden du er her på DB), og deres samarbeid om de? Hva veier tyngre - muligheten for deg og barna dine å bli lykkelig med eksen din, eller risikoen til å bli meget, meget ulykkelig med han? Og hvis han viser seg å forbli en slask og du har forspilt dine muligheter med denne nye - er du stor nok til ikke å bli bitter og bebreide han for å ødelegge for deg?

Jeg er kanskje pessimistisk her, men jeg tenker som så - når man har barn, har man veldig liten margin for å feile, for feilene til foreldrene er det også barna som svir for, og barna har ikke engang valget. Så man må tenke seg veldig grundig og kaldt om, og ikke la seg påvirkes av emosjonell utpressing til å gå tilbake til et utrygt forhold.

Når det gjelder denne nye mannen, som er i samme omgangskretsen til eksen din: hva synes han selv? Synes han det er ille at du blir plaget og har lyst til å forsvare og ta vare på deg? Synes han at din ekskjærestens adferd er smålig og patetisk? Synes han det er verdt å omgås denne eksen, eller denne omgangskretsen for den saks skyld? Eller synes han at det er pinlig og ubehagelig og unødvendig for han å forholde seg til? Denne situasjonen kan faktisk bli et godt pekepinn for deg for å se hvilken mann han er, om han tåler motgang og er oppriktig glad i deg.

Jeg ønsker deg lykke til videre! Livet kan til tider være litt vanskelig, og det er kjekt å ha folk rundt seg som en vet er gode og snille :-)

Skrevet

Høres rett og slett ut som om din eks har fått litt noia når en annen kommer inn på det han ser litt på som sin "eiendom". Tror nok at det fort vil skli tilbake i gamle former, dersom du skulle finne på å prøve med eksen igjen. Og har du virkelig følelser igjen for en som kaller deg slike navn?

Er det ikke bedre å ta det bråket som kommer fra eksen nå? Han kan jo ikke styre livet ditt for alltid. Ei heller bestemme hvem du vil være med. Og han kommer nok til å reagere på denne måten, helt til han ikke gidder mer(du er ikke interessant lenger), eller han finner seg ny dame.

Eksen spiller nok ut "elsker deg"-kortet, i håp om at han vinner "duellen" med den nye;) Kan godt være han mener han elsker deg, men den en elsker, kaller en ikke for slike ting han har kalt deg.

Jeg har vært gjennom dette......og er fortsatt uten eksen, for det vil jeg ikke. Han kan ikke behandle meg godt, selv etter at han "fikk meg tilbake". Like idiot da som før.

Skrevet

For å snu på det...

Jeg ville ikke likt om en av mine venninner ble sammen med BF:S Det ville nok gjort ende på vennskapet... og det ville komplisert mye i forhold til bf.

Men... det har jo mye å si hvilken venn dette er da... nære venner, bekjente osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...