Gå til innhold

Dere med Yoghurt elskennde barn.. Les dette!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner bare ikke at dette er en overraskelse og nyhet for folk! Du ser jo lang vei at disse youghurtene har massevis av sukker!

Skrevet

Det får jo være måte på da.. Bare å kjøpe yoghurten som er laget for barn det (les:litago) så er vel ikke det noe problem..

Skrevet

Jeg trodde det var nettopp barneyoughurten som hadde mest sukker jeg da..

Skrevet

E951 vil ikkje bli fjerna fra brusen,saften og etc. Fordi norge har godkjent detta fanskapet.

Skrevet

det er uansett et bedre alternativ å velge sukker enn aspartam!!!

et godt råd er å kjøpe yogurt naturell, lage smoothie som holder seg i noen få dager i kjøleskapet. må ristes da;)

her kan man tilsette litt kokossmør (kjøpt på helsekost, ganske dyrt, men du har det leeeeeenge!!) som gir god og søt smak og er kjempe sunt ift fettsyrene som den inneholder. kjekt for de ungene som ikke er særlig glade i å ta olje-tilskudd! kan søre på brødskiva også (gjerne vame brødet litt, nam nam;)).

vil man ha litt mer mat ut av smoothien, tilsett litt havregryn!

uansett, så lenge man fører naturlig og variet kost i familen skulle ingenting være farlig.

Skrevet

Aspertam er et stoff man sjelden bør ha uansett. Min sønn som nå er 9 har sliti m ed masse allergier og eksem som liten, og det slo alltid mest ut ved inntak av light brus, tab extra etc, light saft og annet med tilsetnings stoffer fremfor sukker.

Var hos barnespesialist innen allergi ang hans allergier (alt annet også da...pelsdyr, pollen, frukt etc) og legen påpekte at ingen barn skal ha slike produkter før tidligst tre års alder. De er med på å fremprovosere reaksjoner i ungens kropp, og kan gi masse plager. Ses bla på enkelte barns som innvendig kløe, de har "mark i kroppen" konstant men er ikke hyperaktive.

Min allergi spesialist påpekte formeg at det samme gjaldt gravide, man kan få en aspertam forgiftning i k roppen av formye aspertam, og det er slett ikke bra for babyen i magen. Jeg er ikke hysterisk, men prøver iallefall å holde ungene vekk fra slike produkter da jeg så hvordan min minste reagerer.

Skrevet

Vet ikke alle at det er masse sukker i yoghurt og juice da?

Alternativ: yoghurt naturell med litt syktetøy i, eventuelt cottage cheese. Godt med frosne blåbær/skogsbær i også, trenger ikke sukker engang :-)

Skrevet

Gjør det noe at barna får i seg litt sukker da? Alt dreier seg jo om mengde!!!!!!

Det er viktig med meieriprodukter i kosten - og da er yoghurt veldig praktisk syns jeg - men man man må jo begrense inntaket.

Hjemme hos oss begrenses inntaket av det meste - for ingenting er sunt/bra i store mengder:)

Skrevet

Datteren min elsker Danomino. Kjøper den med litt mindre sukker. Styrer helt unna sukkerfri produkter. Bedre å spise litt sukker enn å dytte i seg masse kunstig søtning.

Skrevet

Her spiser hun bare yoghurt naturell - uten noe tilsatt - og hun elsker det!

En sjelden gang får hun som "godis" en av de andre typene som skal ha litt mindre sukker. Yoplait tror jeg det er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...