Dubbeli Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Hei. Lenge siden sist jeg studerte, så nå bare lurer jeg litt her. Når man har etpar obligatoriske innleveringsoppgaver, er det da slik at sjangsen er stor for at man får om de samme tema også på eksamen ? Jeg har så mye å lese til eksamen og ser at jeg ikke kommer igjennom pensum. Prøver derfor å være lur i valg av deg jeg skal lese ekstra godt på. Noen tips ?
Bunnies by night Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Det varierer sikkert fra studie til studie, så jeg kan kun fortelle ut i fra min egen erfaring, og det er at det ikke har noen sammenheng - desverre;) Jeg har aldri rukket å lese gjennom hele pensum - i hvert fall ikke i høstsemesteret. Så da leser jeg det jeg rekker og anser for å være mest relevant - finner hovedlinjer og røde tråder - og leser raskt/blar gjennom det jeg ikke rekker å lese. Eventuelt kan dere prøve å lage en kollokviegruppe - hadde vært uunnværlig for meg - da kan dere ta for dere hver deres del av pensum og presentere for de andre på gruppen - på denne måten får dere jo et lite innblikk i det dere eventuelt ikke hadde rukket å lese:)
lille sprelle Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 tips: er det flere innleveringer hvor man kan velge mellom alternative oppgaver - allier deg med en annen student og velg forskjellige oppgaver - på den måten kan man jo lese hverandres og få mer innblikk kjappere!
tante grusom master of law Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Jeg har aldri opplevd at det har en sammenheng, dessverre.
tante grusom master of law Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Litt kjapp der...Har ikke studiet ditt en liste med læringskrav der det står hva du skal kunne godt og hva du skal ha kjennskap til? Så kan du lese utfra den.
Dubbeli Skrevet 30. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2008 Takk for tilbakemeldinger. Jeg har nok ikke andre studenter å alliere meg med, er fjernstudent. Vi har kun en oversikt over tema som foreleser tar opp, men ikke noe mer enn det. Jeg har gamle eksemensoppgaver, men ikke løsningforslag, dessverre. Dette semester et langt og det er pensum også. Får vel prøve å finne en rød tråd og lese på det som ser ut som er mest relevant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå