Gå til innhold

Noen som kjenner arbeidsmiljø loven her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har egentlig en jobb som er 8-16 mandag til fredag.

Men nå har han takket ja til å jobbe med noe annet i den jobbe, som gjør at han må reise endel vekke for å jobbe.

Nå har han jobbet 8-16 pluss noen timer overtid i på hverdagene.

så har han jobbet en helg fra fredag til og med søndag (masse overtid og lite søvn)..Så en ny uke med 8-16 med litt overtid..Så kommer helgen igjen å han jobber masse overtid, det snakk om jobbing fra 08.00 - 03.00 på natta. han kom hjem i går.

Kort fortalt 14 dager med masse overtid i helgene...nå begynner han å jobbe en ny uke 8-16, så får vi håpe at de ikke trenger han til helga igjen! Det er ikke turnusforhold, han må reise når de trenger han.,

Har han ikke etter 14dager med masse overtid krav på fridager???

Bare lurer her Står det noe om det i arbeidsmiljøloven?Link hadde vært flott å fått...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff disse linkene.. fjern %20 (som kommer inn der det er linjeskift) og % tegnet i milj%d - så skal det funke.

Skrevet

Huff ja fant noe nå, men man må jo studere juss for å skjønne noe av det!=(

Det eneste jeg vil ha bevis for er at når min mann har jobbet i 14dager, å overtid nesten hele tiden, så skal han ha krav på 1 fridag!(om kanskje ikke mer?)

Sjefen hans holdt på å se å jobbe med det at han skal få fri en dag etter sånn arbeid. SER PÅ??? PRØVER Å FÅ TIL?

Blir litt forbanna jeg altså,,...Mannen min har jo et liv utenom arbeidstid som ikke bare dreier seg om søvn og mat!!

Dette er ikke første gange dette har skjedd og heller ikke den siste...

Men tok denne perioden nå som et eksempel

HI

Skrevet

I første omgang kan dere jo vise til paragraf 10 ledd 8 punkt 2, der står følgende:

Arbeidstaker skal ha en sammenhengende arbeidsfri periode på 35 timer i løpet av sju dager.

Så ja, han har ikke lov til å kreve at mannen din jobber 8-16 mandag til fredag, og så jobber lørdag og søndag i tillegg. Han skal ha halvannet døgn fri i løpet av mandag-søndag.

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe krav til det når det ikke er turnus..

Men han får jo overtidbetalt..

Men de fleste sjefer ville jo se behovet for en fridag etter en sånn periode da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...