Gjest Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Nå har jeg endelig blitt ferdig med dyreparkgensern til lille trass.Å har ingen ideer om hva neste må bli.Men må ha strikking.Ellers tørner jeg=) Greit å sitte med det når kroppen verker som bare det. Har dere noe lurt å komme med? Jeg hater egentlig å se etter mønster,og pleier vite hva jeg skal gjøre når jeg ramler inn på garnbutikken.Men nå er jeg tom.I mangel på noe starta jeg på russelester til han.Men di er jo ferdige om ikke lenge. Har dere et forslag til meg??
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Teppe til han minste:-) Deilig koseteppe som er stort nok til å stappe godt rundt både i vogn og når han måtte finne på å sovne i senga om kvelden. Når nettene blir lange og kulda setter inn.....deilig med et ullteppe da. Det skal jammen jeg ønske meg også:-))
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Vil bare si at du er kjempeflink!!! Strikking er sååååååå langt unna my league, så jeg har ikke et lite tips engang:-)
Gjest Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Teppe ja.Det hadde jo vært gøy å strikke.Men det spørs om jeg finner et som er både gøy å se på,og strikke ;o) Må være mønster i såfall. Flink? Njaaa,ikke flinkere enn andre vil jeg tro.Men kom ikke med brodering,da sliter jeg!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Hva med rett og slett ruter i mange glade farger? Det er jo ikke så innviklet og er artig å se på:-)
Gjest Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Har en stor pose ruter liggende jeg ;o) Strikka i bomull for ca 10år siden.Å der ligger di søren meg fint!! Jeg greier aldri få di til et stort teppe.Gir opp bare jeg ser hvor mange det er,heeh =) Men skal se litt på nettet om jeg finner et med mønster.Hadde jo vært kos å lage et som faktisk ble ferdig...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Men om du strikker et helt teppe, altså med rutemønster men ikke løse ruter? Enklere kanskje og litt mer motiverende enn løse ruter? Ikke vet jeg, for jeg er ingen håndtarbeidsdame! Men har heldigvis mor og svigermor som gjerne strikker:-)
frøydis m/ 4 Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Det er noen store, digre nøster i butikkene nå med melert garn i mange fine farger. Svigermor strikker teppe av det nå, og niesa mi har visst strikka to.... Det er bare å kjøpe et nøste (eller kanskje du trenger to?) og så strikke rillestrikk. Det blir kjempefint og mykt og deilig. Lettvint strikketøy til tv-titting for eksempel. Jeg strikker ullbukse til Minsten nå,- det er litt kjedelig, men jeg syns de blir så gode under regndressen. Jeg er ferdig med genser og lue og han er så fin så :-)))
Gjest Skrevet 30. september 2008 #9 Skrevet 30. september 2008 Hmmm,kan man det? hahha,jeg aner ikke jeg =) men skal se på sandnesgarn nå om der er mønster på noe.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Frøydis, vet du om det er i ull det garnet du skriver om? For da må jammen jeg også ta meg en tur.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Er det di MEGA store nøstene ?? Mener jeg så det nordpå i sommer.Kanskje jeg skal det ja!! Så kan det være tv strikking,og så har jeg et anna ellers =) To fluer i en SMOKK jo ;o)
frøydis m/ 4 Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Jeg vet ikke om det er litt ull i de, men det er ihvertfall mest syntetisk. Og ja! De er megastore. Tror at ett eller halvannen er nok til et stort teppe
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Takk, da skal jeg sjekke:-) Kunne tenkt meg et teppe i ull som varmer godt:-)
minou Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 Sæsteren min strikker for tiden en "hettelue" til minsten min, sånn hals og lue i ett, liksom. Den blir kjempefin, to forskjellige farger, god og lang nedover bryst og rygg. veldig praktisk, faller ikke av, ingen knyting eller noe. Du kan jo lagen en som tar opp mønsteret fra dyreparkgenseren, f.eks. Jeg tenker at noe sånt kan gjerne storesøster også ha, Hun bruker en tynn en nå (ikke hjemmestrikket) allerede under sykkelhjelmen...det er den eneste lua som får plass under der alle andre har jo dusker eller lign. (liten avsporing:-)
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #15 Skrevet 1. oktober 2008 Åh,jeg er så elendig på luer jeg.Tror nok det hadde blitt mere vaskefille eller dukkelue til slutt ;o) Men skal jammen prøve etter at jeg er ferdig med di to prosjektene jeg har starta på nå. Pleide kun bruke slike luer da di store var små.Å ingen klagde over sne i nakken heller da ;o) Tusen takk for flotte tips alle sammen.Neste gang skal jeg ikke "tenke sjæl" men spørre her inne først =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå