Føken siruppsnipp Skrevet 30. september 2008 #1 Skrevet 30. september 2008 Finnes det noen sikkerhetsforskjeller? Forutsatt 3 pnks belte i midten selvfølgelig!!!
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 vårt sete kan man ikke ha bakovervendt i midten (acta graco,cosmic comfort) Så det er jo en sikkerhetsforskjell for min del....
Zitro Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 På mange biler så går det ihvertfall ikke så bra og ha et bakovervendt setet i midten, pga da får man ikke festet støttebenet skikkelig fast.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Fordeler: - Det er den tryggeste plassen i bilen - Enkelt å feste barnet i setet - Bedre plass til å regulere stoler foran - God plass for passasjerer som skal sitte på - Man blir flink til å benytte seg av speil Ulemper: - Støttebenet kan komme i konflikt med "humpen" i midten - Sikten bakover blir noe hindret
Føken siruppsnipp Skrevet 30. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2008 Nei, skjønner det blir vanskelig med bakovervedt, sikkert også tungvindt å få barnet ut og inn av sete. Men nå har jeg litt større barn i bilsete 15-36 kg forovervendt som kam sette seg inn og gå ut selv, jeg må feste belte.
Føken siruppsnipp Skrevet 30. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2008 Takk for svar titten på hjørnet :-) to små! Da er det jo trygt å sette sete i midten da. Har ikke turt det jeg :-)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Ikke noe problem :-) Den nest tryggeste plassen er bak passasjersetet.
Espoir Skrevet 30. september 2008 #8 Skrevet 30. september 2008 Fordelene for BARNET er det vel du mener, ikek for eventuelle passasjerer? Fordelen er at det er en sikker plass. Men Ulempen er jo at hvis du må ta setet forovervendt blir det plutselig mye farligere enn bak passasjersetet likevel, så da faller jo den ene fordelen bort. Det blir like god plass for passasjerene hvis setet er på en av sidene - faktisk bedre vil jeg tro. Det er lettere å feste selen hvis barnet sitter rett ved en av dørene. Man bruker speilet like mye uansett hvor barnet sitter, så det ene argumentet der skjønte jeg ikke? Så,hvis du kan fortsette å ha setet bakovervendt i midten, er dte en bra plass å,ha barnet, men må du snu det fremover hadde jeg valgt en av sidene - helst passasjersiden.
Føken siruppsnipp Skrevet 30. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2008 Foolish Queen: bruker bare forovervendt alikevel så det spiller ingen rolle. Men kan nok hende det blir tungvindt å feste belte på barnet, men det finner jeg nok fort ut. Tenker selvfølgelig på BARNET, ikke passasjerer. Nå lener han seg på siden for å se veien, sitter han i midten sitter han nok bedre og får bedre oversikt. pappan er lang så det kan hende det blir trangt i midten, men det finner jeg også fort ut :-)
Espoir Skrevet 30. september 2008 #10 Skrevet 30. september 2008 Ja, hvis han uansett sitter forovervendt er det sikkert like greit å ha ham i midten, vil jeg tro.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Jeg har bakovervendt i midten og synes det er deilig å kunne ha det setet som er ytterst å sette kneet på og legge fra meg ting på mens jeg setter inn barnet. Og synes ikke det er tungvindt i hele tatt. Har faktisk hatt setet i midten bak nå i nesten 3 år. Storesøster har sittet der siden fødsel, og når lillebror kom nå så ble hun flyttet ut til bak passasjersiden på høyre og lillebror fikk midten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå